Numărul de linii de telefonie fixă înregistrate la finele lunii iunie 2016, de 4,67 milioane, era mai mic cu 440.000 sau 9% faţă de luna iunie 2011, grosul scăderii fiind generat de clienţii rezidenţiali care au renunţat la telefonul fix. Numărul de linii de telefonie fixă desfiinţate de companii a fost mult mai mic, de doar 40.000 de în 5 ani, conform datelor ANCOM.
Dacă numărul de abonaţi şi de linii de telefonie fixă a scăzut în cei 5 ani cu mai puţin de 10%, impactul la nivelul veniturilor pentru companii a fost unul dramatic, încasările fiind mai mici cu aproape 50%, conform estimărilor ZF care ţin cont de rata de diminuare a pieţei din anii anteriori. În anul 2015 veniturile companiilor din vânzarea de servicii de telefonie fixă cu amănuntul au fost de 960 de milioane de lei, cu peste 40% mai mici decât cele din anul 2011, conform datelor oficiale comunicate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii.