Business Hi-Tech

Piaţa de telefonie fixă a pierdut 350.000 de clienţi şi aproape o jumătate din venituri în cinci ani

Piaţa de telefonie fixă a pierdut 350.000 de clienţi...

Autor: Adrian Seceleanu

20.01.2017, 00:05 576
Furnizorii de servicii de telefonie fixă au pier­­dut 350.000 de abonaţi în perioada 2011-2016, declinul fiind mai accentuat pe seg­mentul clienţilor rezidenţiali, arată datele pu­bli­ca­te de Autoritatea Naţională pentru Ad­mi­nis­tra­­re şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Numărul de linii de telefonie fixă înre­gistrate la finele lunii iunie 2016, de 4,67 mi­li­oane, era mai mic cu 440.000 sau 9% faţă de luna iunie 2011, grosul scăderii fiind generat de clienţii rezidenţiali care au renunţat la telefonul fix. Numărul de linii de telefonie fixă desfiinţate de companii a fost mult mai mic, de doar 40.000 de în 5 ani, conform datelor ANCOM.

Dacă numărul de abonaţi şi de linii de telefonie fixă a scăzut în cei 5 ani cu mai puţin de 10%, impactul la nivelul veniturilor pentru companii a fost unul dramatic, încasările fiind mai mici cu aproape 50%, conform estimărilor ZF care ţin cont de rata de diminuare a pieţei din anii anteriori. În anul 2015 veniturile companiilor din vânzarea de servicii de telefonie fixă cu amănuntul au fost de 960 de milioane de lei, cu peste 40% mai mici decât cele din anul 2011, conform datelor oficiale comunicate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO