Numărul utilizatorilor de servicii de telefonie mobilă care şi-au mutat (portat) în alte reţele numărul de mobil în ultimii trei ani a crescut constant, însă nu a depăşit 4% din numărul total de cartele sim active, iar singura rupere de ritm din această perioadă a fost provocată anul trecut de compania de cablu RCS&RDS, arată datele furnizate ZF de Autoritatea de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Numărul total de utilizatori de telefonie mobilă în perioada analizată a variat între 22,9 şi 22,3 milioane, în timp ce numărul de abonaţi a fost de 9,3-9,4 milioane. Numărul de portări - 166.359 în 2012, 200.047 în 2013 şi 477.054 în 2014 - arată că anual un procent foarte mic de clienţi îşi părăsesc furnizorul de servicii mobile, fie ca urmare a unei oferte mai bune de la un rival, fie pe fondul nemulţumirii faţă de tarife şi de calitatea serviciilor (sau a ambelor). Luând în calcul datele comunicate de ANCOM că aproximativ 70% din numerele portate sunt aferente unor contracte de abonament rezultă că abia anul trecut circa 3,5% (circa 334.000) din această categorie de utilizatori şi-au schimbat furnizorul, faţă de mai puţin de 2% în anii precedenţi.