Wolt, platformă de comerţ local de origine finlandeză care a cumpărat Tazz, platforma locală de livrare rapidă, parte a grupului eMAG, a fost fondată în 2014, iar în 2022 şi-a unit forţele cu DoorDash din SUA, potrivit reprezentanţilor companiei. Împreună, DoorDash şi Wolt operează în prezent în peste 30 de ţări, dintre care 28 sunt cu produsul şi brandul Wolt.
La nivel regional, în Europa de Sud-Est, Wolt operează în Grecia, Ungaria, Albania, Croaţia, Slovenia, Serbia, Kosovo şi Cipru, conform informaţiilor de pe site-ul oficial Wolt. Odată cu achiziţia platformei Tazz, România va deveni una dintre ţările din Europa de Sud-Est unde Wolt va avea operaţiuni. De altfel, până acum, Bulgaria nu a intrat în vizorul platformei Wolt.
„România este o piaţă cu mare potenţial şi suntem dornici să cunoaştem mai bine comunităţile locale – şi bucătăria românească. Suntem aici să creăm noi oportunităţi pentru parteneri şi agenţiile de livrare şi să le oferim tuturor serviciul excepţional pentru care Wolt este cunoscut în întreaga lume”, a spus Miki Kuusi, CEO Wolt şi Head of DoorDash International.
În martie 2024, Wolt a anunţat extinderea în regiunea EMEA, lansându-se în Albania şi Luxemburg. Potrivit companiei, serviciul este disponibil iniţial în capitalele Luxembourg City şi Tirana, urmând a fi extins în curând şi în afara acestor regiuni, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei. Această extindere va aduce accesul la serviciile Wolt pentru aproximativ 3,5 milioane de persoane noi.
„Suntem încântaţi să intrăm pe două pieţe noi din Europa. Vedem o oportunitate imensă şi credem că putem face o diferenţă reală pentru partenerii şi clienţii noştri locali. Am fost primiţi cu braţele deschise şi deja lucrăm îndeaproape cu partenerii noştri locali din restaurante şi retail, ceea ce ne spune că suntem pe drumul cel bun”, a transmis Olli Rissanen, Head of Expansion la Wolt, pe site-ul companiei.
ZF scria în vara lui 2021 că Wolt Market, lanţul de supermarketuri virtuale al companiei finlandeze Wolt, urma să se lanseze în Ungaria în toamna anului 2021, potrivit Budapest Business Journal.
„Serviciul va fi lansat mai întâi în Budapesta şi mai apoi şi în alte câteva oraşe. După testările din Finlanda şi Grecia de anul trecut (2020 – n.red.), compania intenţionează să lanseze Wolt Market pe majoritatea pieţelor unde operează.”