Business Hi-Tech

Platforma de investiţii SeedBlink deschide a doua rundă de finanţare din Bulgaria pentru start-up-ul agritech Agriniser. „Investiţia va fi utilizată pentru a ne extinde la nivel internaţional, prima ţintă fiind România”

Kristian Ivanov, fondator şi CEO al Agriniser.

Kristian Ivanov, fondator şi CEO al Agriniser.

Autor: Alexandra Cepăreanu

21.06.2022, 13:06 71

SeedBlink, platforma europeană de investiţii specializată în finanţarea şi extinderea startup-urilor tehnologice, demarează o nouă rundă de finanţare pentru Agriniser, companie bulgară agritech cu sediul în Marea Britanie, care a dezvoltat o platformă digitală unde se pot cumpăra şi vinde produse cerealiere, potrivit unui comunicat transmis de reprezentanţii companiei. Agriniser este a doua companie bulgară care obţine capital prin SeedBlink în Bulgaria, după startup-ul Dronamics, în decembrie 2021.

Start-up-ul Agriniser vizează să atragă 500.000 de euro, iar runda de investiţii este condusă de Vitosha Venture Partners, fond de investiţii din Bulgaria, în calitate de investitor principal, cu o investiţie în valoare de 200.000 euro.

„În Europa, domeniul agritech este în creştere, iar Bulgaria nu face excepţie. Acesta are un potenţial uriaş să ajute industria agricolă să devină mai eficientă, să economisească resursele şi să asigure accesul consumatorilor la alimente sigure şi sănătoase. Iar inovarea este o necesitate. În opinia mea, sectorul va creşte cu o viteză mult mai rapidă de acum înainte, având în vedere presiunea asupra lanţului de aprovizionare cu alimente din ultimii trei ani”, a spus Kristian Ivanov, fondator şi CEO al Agriniser.

De asemenea, finanţarea va susţine planurile de expansiune ale startup-ului, acesta având ca prim obiectiv să intre pe piaţa din România şi să angajeze personal calificat.

„Având în vedere succesul obţinut de Agriniser pe piaţa locală, compania vizează extinderea pe o nouă piaţă în fiecare an, începând cu România, cu obiectivul de a deveni principala platformă europeană de cereale”, au mai transmis reprezentanţii start-up-ului.

Agriniser are în prezent 1.500 de cumpărători şi vânzători de cereale. În ultimii ani, prin intermediul platformei au fost tranzacţionate cereale în valoare de 13,6 milioane de euro, reprezentând 21% din terenul arabil cultivat cu cereale, seminţe oleaginoase şi leguminoase din Bulgaria.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO