Business Hi-Tech

Platforma locală Trilulilu, supranumită YouTube de România, şi-a găsit cumpărător după un an: o asociere condusă de clujenii de la Digitap

Platforma locală Trilulilu, supranumită YouTube de România, şi-a găsit cumpărător după un an: o asociere condusă de clujenii de la Digitap

Autor: Adrian Seceleanu

16.04.2020, 08:03 5926

Compania Digitap, fondată la Cluj de Alex Rus şi Daniel Tamas, a preluat în asociere cu Mihai Moga, jurnalist şi antreprenor, platforma românească Trilulilu de la fondatorii acesteia, într-o tranzacţie finalizată joi care a implicat achiziţia mărcii, a site-ului, a conţinutului şi a altor active conexe.

“Trilulilu este unul dintre cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc, fiind totodată cea mai mare platformă online de User-generated content (UGC) din România, cu 1,4 milioane de utilizatori înregistraţi şi peste 600.000 de fani pe Facebook.

Trilulilu este primul site românesc de sharing video, imagini şi audio. Platforma lansată oficial în 22 ianuarie 2007 de Sergiu Biriş şi Andrei Dunca a devenit în scurt timp cea mai mare comunitate online din România, unde oricine poate urmări şi contribui cu clipuri video, muzică şi imagini. Încă de la început, Trilulilu a promovat spiritul de gaşcă şi prietenia, remarcându-se ca un brand dinamic şi “cool”, conform anunţului Digitap.

“Am analizat o bună periodă de timp această oportunitate şi, când ne-am convins că Trilulilu are în continuare potenţial de creştere, am decis să finalizăm tranzacţia. Avem în vedere direcţii noi de dezvoltare a platformei, ţinând cont de dinamica pieţei digitale. Digitap are o echipă cu o vastă expertiză în dezvoltare de produse digitale, precum şi în distribuţia si monetizarea lor, iar acest lucru ne oferă un avantaj competitiv ce ne permite să transformăm Trilulilu într-un produs digital complet şi complex, adaptat la pretenţiile din ce în ce mai mari ale utilizatorilor, dar şi ale advertiserilor”, a declarat Alex Rus, co-fondator Digitap.

“Misiunea Digitap este de a fi destinaţia preferată a utilizatorilor în căutare de entertainment digital, fie că sunt jocuri, conţinut video sau ştiri. Am analizat oportunitatea preluării brandului Trilulilu şi am decis că ne ajută în strategia noastră de dezvoltare”, a explicat Daniel Tamas, co-fondator şi CEO Digitap.

“Proiectul este o provocare, având în vedere că vorbim de achiziţia unuia dintre cele mai ofertante branduri din digitalul românesc. Vom dezvolta Trilulilu păstrând la bază principiul deschiderii către toţi utilizatorii care generează conţinut creativ şi original, fie că vorbim de artişti, muzicieni, sportivi, vedete, influenceri sau de oameni obişnuiţi care au filmat lucruri neobişnuite. Să nu uităm că Trilulilu era, la un moment dat, al doilea cel mai accesat site de pe piaţa locală, după Hi5. Între timp s-au schimbat multe în piaţă, însă brandul are în continuare în ADN-ul său potenţialul de a reveni în prim plan”, a afirmat Mihai Moga, noul Chief Brand Officer (CBO) Trilulilu.

“Trilulilu a însemnat tot timpul mai mult decât o platformă online, atât pentru mine, cât şi pentru toţi cei care au contribuit la succesul său: colegi sau utilizatori din comunitate. Au depus cu toţii foarte multă pasiune şi nopţi nedormite în construcţia acestei comunităţi frumoase şi doresc să le mulţumesc pe această cale pentru toată susţinerea şi implicarea.

Personal îmi este greu să mă despart de un proiect pe care l-am construit de la zero şi cu care am fost asociat atât de mult timp. Tranzacţia de azi este însă dovada că am creat unul din cele mai cunoscute branduri din online-ul românesc, unul valoros, care rezistă în timp”, a precizat Sergiu Biriş, co-fondator şi fost ”Crocodil Şef” al Trilulilu.

Digitap vede această tranzacţie ca pe o oportunitate de extindere în zona de content delivery, digital media şi advertising. Procesul de integrare a platformei Trilulilu în arhitectura de business a Digitap va începe imediat.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO