Business Hi-Tech

Politicienii britanici atacă achiziţia Fitbit de către „monopolul“ Google: E o „înşfăcare“ de date personale - cum dormim, cum ne mişcăm, cum ne bate inima

Politicienii britanici atacă achiziţia Fitbit de către...

Autor: Adrian Seceleanu

30.10.2019, 00:04 462
Achiziţia Fitbit, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa globală de ceasuri inteligente şi gadgeturi pur­ta­bile, de către Google ar trebui oprită imediat pentru că astfel gigantul care do­mină in­dustria publicităţii on­line nu va realiza doar o simplă achiziţie, ci va „înşfăca“ date per­so­nale sensibile pentru zeci de milioane de oameni, pe care le va folosi pentru a le livra recla­me, a acuzat politi­cianul britanic Tom Watson, care face parte din cabi­netul din umbră format de opoziţie pe poziţia de secretar pentru cultură, media şi industria digitală, scrie The Guardian.

„Sunt îngrijorat de mult timp de mono­polurile asupra datelor care do­mină piaţa noastră de tehnologie, in­clusiv de Google. Aceste companii strâng şi deţin o vastă cantitate de date despre utilizatori care sunt monetizate printr-o ţintire detaliată pentru a obţine o putere şi profituri uriaşe. În acest timp aceşti giganţi digitali nu răspund în faţa ni­mănui, nu sunt regle­mentaţi şi se văd deasu­pra legilor. Au scăpat de prea mult timp de reglementări“, a atcat Watson. El a adăugat că tranzacţia Google / Fitbit ar trebui să fie blocată ime­diat. „Aceas­ta nu este afa­cere, este o înşfăcare de date per­sonale, şi asta ar trebui să ne îngrijoreze pe noi toţi. Orice asemenea tranzacţie ar trebui să fie subiectul celor mai riguroase moni­torizări posibile“, a adăugat Watson.

Americanii de la Fitbit au depăşit pragul de 200 de angajaţi la centrul de dezvoltare software din Bucureşti şi estimează că ar putea ajunge în viitor la 300 de oameni.

„Acum avem peste 200 de oameni în centru. (…) Avem spaţiu pentru 300 de oameni aici, (…) probabil că vom ajunge la acest prag, dar nu avem o ţintă în acest sens. Oamenii vor să vină să lucreze pentru noi, este mai degrabă o chestiune de a selecta oamenii. Noi nu suntem o companie de outsourcing, care are mai mult business dacă angajează mai mulţi oameni“, a declarat recent în cadrul unei întâlniri cu media Andrei Pitiş, vicepreşedinte de management de produs în cadrul companiei americane.

Centrul de dezvoltare de software de la Bucureşti al FitBit, înfiinţat după ce americanii au cumpărat în 2017 Vector Watch - un start-up fondat de Andrei Pitiş care a lansat un ceas inteligent pe piaţa globală - este acum unul matur care a început să fie implicat şi în activităţi mai sofisticate precum designul interfeţei şi al experienţei utilizatorilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO