Business Hi-Tech

Proprietarul PC Garage: Nu mai există bariere între retailul online şi cel offline. Dacă ne uităm la electro - IT ca la o categorie de produse, deja vorbim în mod clar de omni­channel

Proprietarul PC Garage: Nu mai există bariere între...

Autor: Ioana Nita

16.09.2016, 00:08 2413

Vânzările online din România sunt probabil cu mult mai mari decât valoarea estimată a pieţei de profil - circa 1,5 miliarde euro anul trecut -, în condiţiile în care tot mai mulţi retaileri sunt prezenţi atât în mediul offline, cât şi în cel online pentru a ajunge astfel la toate categoriile de clienţi.

Practic, vânzările online ale jucătorilor din retailul clasic nu se reflectă în totalul pieţei de comerţ electronic, acestea fiind înglobate doar în cifrele de afaceri ale retailerilor respectivi. 

„Dacă ne uităm la electro - IT ca la o categorie de produse, deja vorbim în mod clar de omni­channel – nu mai vor­bim de offline versus online, ci de un mix de canale prin care toţi jucă­torii de pe piaţă încearcă să facă produsele şi servi­ciile oferite cunoscute şi să le vândă către consu­matori“, a spus Marius Ghenea, pro­prietar al companiei de distribuţie de pro­duse electronice Fit Distribution şi director de investiţii în cadrul fondului 3TS Catalyst România.

Piaţa locală de comerţ electronic a fost estimată la circa 1,5 miliarde de euro anul trecut, plus 25% faţă de 2014, cele mai mari vânzări fiind generate de sectoarele electro IT şi fashion. Tendinţa de creştere a pieţei de profil se va menţine şi anul acesta, vânzările online urmând să depăşească 2 miliarde de euro în 2016. Estimările cuprind însă doar afacerile magazinelor online active, segmentul agenţiilor de turism şi de bilete de avion online nefiind luate în calcul şi nici vânzările retailerilor tradiţionali care activează şi pe piaţa de comerţ electronic.

„Spre exemplu dacă ne uităm la retailerii specializaţi mari ca Altex sau Flanco, ei au o com­ponentă importantă de vânzare online. La nivelul pieţei, altex.ro şi flanco.ro realizează vânzări importante, însă acestea nu sunt în general încadrate în totalul vânzărilor online de electro - IT pentru că ele sunt înglobate în cifra de afaceri totală a retailerilor Altex şi Flanco. Nu în ultimul rând şi Carrefour sau alte hipermarketuri vând deja online – şi aici putem vorbi de o vânzare care nu mai este doar prin canalul offline, ci şi online”, a explicat Ghenea.

Practic, tot mai mulţi jucători din retailul tradiţional se îndreaptă cu paşi repezi către online, însă în acelaşi timp sunt din ce în ce mai mulţi retaileri online care vând şi pe canalul tradiţional. Retaileri online care comercializează produse electro - IT sau articole de modă au showroomuri şi puncte de livrare unde clienţii pot vedea, testa şi plăti produsele.

„În cazul unui showroom nu putem vorbi de o vânzare standard de comerţ elec­tro­nic pentru că efectiv un client vine acolo, vede un produs, îl verifică, îl plăteşte, pri­meşte o garanţie şi pleacă acasă. Nu are nicio componentă de vânzare e-commerce propriu-zisă“, a punctat el, dând ca exemplu retailerul online PC Garage. „În continuare 25% din vânzările PC Garage se realizează la showroomul nostru din Bucureşti.“ Retailerul online pcgarage.ro este operat de compania PC Garage SRL, care a avut anul trecut afaceri totale de circa 166 milioane de lei. Compania  care gestionează activitatea magazinelor online electrofun.ro, pcfun.ro şi garagemall.ro va fi preluată de Dante International, firma prin care este operat eMag – cel mai mare retailer online de pe plan local.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO