Business Hi-Tech

ProVision asteapta 7 mil. euro din securitate IT

ProVision asteapta 7 mil. euro din securitate IT

Alexandru Andriescu, CEO si actionar al ProVision: Ne situam putin deasupra curbei de crestere de 40% pe care ne-am propus-o. Avem o crestere de la an la an de aproximativ 45% si intampinam trimestrul al treilea cu incredere

16.09.2008, 19:38 220

Din totalul de 7,5 milioane de euro incasate in 2007 de catre grupul IT Provision, 5 milioane de euro au provenit din acest segment. "Securitatea informatiei a fost si ramane un segment top perfomer", a declarat pentru ZF Alexandru Andriescu, presedintele, directorul executiv si actionarul unic al ProVision.

Compania distribuie in Romania produsele companiilor Check Point, McAfee, Juniper Networks, Websense, ArcSight, Qualys sau Blue Coat, fiind distribuitor unic autorizat pentru majoritatea tehnologiilor.

Citand un studiu de piata al firmei de analiza International Data Corporation (IDC), reprezentantii companiei spun ca solutia Provision Security are o cota de piata de 43% pe segmentul securitatii informatiei, ocupand prima pozitie in topul de profil.

O alta linie de business este reprezentata de distributia pe segmentul IT/Multimedia.

"Piata este mai diversificata si businessul este foarte dinamic. Am reusit insa sa consolidam un canal de distributie solid pentru produsele comercializate - carduri de memorie, rame foto digitale, accesorii, cabluri, MP3 playere, PDA-uri, sisteme home cinema, notebook-uri si televizoare LCD", explica Andriescu. El a adaugat ca ProVison colaboreaza pe acest segment cu marii retaileri si cu retelele de distributie specializate, neintrand, de cele mai multe ori, in competitie cu marii distribuitori de componente si sisteme.

Anul acesta, grupul isi propune atingerea unei cifre de afaceri de aproximativ 10 milioane de euro, din care 7 milioane de euro vor veni din zona de securitate.

"In aceste conditii, ne dorim si o crestere a profitului, in principal bazata pe optimizarea activitatii, pe businessul recursiv si pe cresterea experientei echipei de vanzari, factori care ne vor permite pastrarea unei margini rezonabile in mai multe proiecte", a spus Andriescu.

Seful companiei, in varsta de 38 de ani, a mai precizat ca rezultatele financiare obtinute la finele primului semestru se incadreaza in asteptarile initiale.

"Ne situam putin deasupra curbei de crestere de 40% pe care ne-am propus-o. Avem o crestere de la an la an de aproximativ 45% si intampinam trimestrul al treilea cu incredere", a adaugat Andriescu.

In ceea ce priveste piata de securitate, seful ProVision, 38 de ani, spune ca majoritatea studiilor de specialitate indica un trend ascendent, insa piata trebuie abordata nuantat. "Exista rate de crestere diferite si tendinte diferite pentru segmentele care compun piata". Spre exemplu, segmentul telecom, care a fost timp de mai multi ani cel mai important client din punctul de vedere al achizitiilor IT si de securitate a informatiei, trece printr-o perioada de consolidare a proceselor IT, a infrastructurilor de retea si de securitate. "Un interes mare il prezinta acum solutiile de management, de unificare (...).

La polul opus se afla sectorul public. Odata cu intrare in UE, aceste organizatii au acum acces la finantari substantiale.

Pentru ele, prioritar va fi sa isi dezvolte strategii de acoperire a diferentei fata de organizatii similare din celelalte tari", a spus Andriescu.

Infiintata in 1997, ProVision a ajuns la o echipa de 75 de salariati, fata de 65 anul trecut.

"Nu avem o evolutie spectaculoasa, insa consideram ca suntem intr-o crestere naturala a businessului, care este sustinuta si de o crestere in zona de personal. Intrucat specialistii constituie unul dintre avantajele competitive majore ale companiei, investim destul de mult din profit in dezvoltarea competentelor si in certificarea angajatilor", explica oficialul companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO