Business Hi-Tech

Psatta, iLeo: Aproape o jumătate din banii cheltuiţi în România pentru promovarea în social media sunt irosiţi

Autor: Luciana Georgescu

10.11.2014, 00:06 218
Aproape jumătate din banii cheltuiţi în România pentru promovare prin intermediul reţelelor de socializare sunt irosiţi, principalul motiv fiind că antreprenorii sau companiile care apelează la astfel de servicii nu înţeleg că social media nu este un canal direct de vânzare a produselor, a declarat la ZF Live Matei Psatta, Head Social Media&Strategic Plan­ning iLeo.
 
„Cred că 50% din bani sunt irosiţi. Sunt oamenii care deschid site-uri chiar dacă nu au un produs valid sau produc spoturi care nu le aduc rezultate. Companiile ar trebui să înţeleagă că social media nu este doar despre a vinde un produs. Reţelele de socializare te pot ajuta la nivel de user feedback. Poate nu reuşeşti să vinzi produsul prin social media, dar înţelegi cum îl poţi îmbunătăţi“, a spus Psatta.
 
El consideră că opţiunea de promovare în social media depinde şi de tipul produsului ales. Există industrii care nu îşi fac loc pe Facebook pentru că nu prezintă interes pentru utilizatorii acestei platforme, în timp ce maşinile şi obiectele de lux sau bunurile de larg consum produc o rată ridicată de inter­acţiune.
 
„Orice produs care se adresează mamelor funcţionează extraordinar pe Facebook. Co­munităţile de mame sunt foarte active şi implicate şi in­ter­ac­ţio­nează destul de mult. In­­dustria FMCG (n. red. - bunurile de larg consum) este ofertantă, însă acolo este un risc destul de mare pentru că nu ştii câţi utilizatori îţi cumpără produsul. În plus, maşinile şi obiectele de lux, precum ceasurile merg foarte bine din motive aspiraţionale. Utilizatorii dau share la ultimul model de maşină sau la ceasuri de câteva sute de mii de euro“, a declarat Psatta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO