Business Hi-Tech

Puterea Facebook dă peste cap presa americană: Gigantul va plăti milioane de dolari pentru conţinut unor publicaţii precum Bloomberg, dar nu dă niciun ban agenţiilor de presă precum Reuters

Puterea Facebook dă peste cap presa americană: Gigantul...

Autor: Alex Ciutacu

22.10.2019, 14:19 408

Compania Facebook va plăti milioane de dolari către anumite publicaţii care vor fi preluate în noua pagină de ştiri pe care o va lansa compania, în timp ce nu consideră că merită să îi plătească pe alţii – ceea ce dă peste cap presa americană în acest moment, pe fondul influenţei extrem de ridicate pe care o exercită compania.

Gigantul din social media a oferit deal-uri de milioane de dolari unor companii precum Bloomberg şi Dow Jones, dar nu vrea să dea niciun ban pentru cele mai mari agenţii de presă din lume, Thomson Reuters şi Associated Press, pentru că nu consideră că fluxurile de ştiri se încadrează în dorinţele lor, potrivit unor surse citate de Financial Times.

Pagina de ştiri, despre care CEO-ul Mark Zuckerberg a spus că va fi înţesată cu jurnalism „de înaltă calitate”, face parte din eforturile Facebook de a-şi curăţa imaginea după ce compania a fost luată cu asalt în urma alegerilor prezidenţiale din SUA din 2016, când a permis circulaţia ştirilor false.

Zuckerberg şi Robert Thomson, CEO al News Corp, care deţine Dow Jones, anunţă că acest serviciu va fi introdus vineri.

Mai multe publicaţii, precum Conde Nast, BuzzFeed şi cele de sub umbrela Dow Jones, inclusiv Wall Street Journal, şi-au dat acordul pentru a participa la proiect, acceptând deal-uri de milioane de dolari, potirvit surselor FT.

Compania Facebook negociază încă cu New York Times şi cu compania Reuters.

Deschiderea Facebook spre a plăti pentru ştiri a fost primită pozitiv de unii publisheri, care consideră că acesta este un prim pas spre o relaţie pe termen lung cu furnizorii de conţinut.

Însă alţi publisheri sunt nemuţumiţi cu privire la tratamentul care a fost aplicat unor publicaţii renumite, ceea ce ilustrează dilema marilor companii de tehnologie atunci când fac trecerea spre un model de conţinut plătit.

„Ei vor să dea cât mai puţini bani posibili pentru conţinut, în drumul lor spre presa de calitate. Nu mă aştept niciodată ca Facebok să creeze un business înfloritor pentru ştiri”, a declarat unul dintre cei mai mari executivi din media digitală din SUA, citat de FT.

Decizia ridică întrebări şi referitoare la capacitatea Facebook de a alege ce grupuri de ştiri merită sau nu să îşi publice conţinutul în pagina de ştiri.

„Ei aleg în mod arbitrar câştigători şi pierzători şi o fac cu bani. Facebook decide ce ştiri sunt importante şi ce ştiri nu sunt, şi aleg să facă asta în timp ce ne apropiem de un ciclu electoral. Asta va genera doar o problemă şi mai mare pentru ei din punct de vedere politic”, spune Ken Doctor, şeful Newsonomics, o platformă de ştiri din industrie.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO