Business Hi-Tech

Rafael Campos, VTEX: Magazinele online din România consideră IT-ul un cost şi nu o investiţie

Rafael Campos, vicepreşedinte în cadrul companiei braziliene VTEX pe divizia de vânzări pentru regiunea EMEA: Vrem ca până la finalul acestui an să avem opt clienţi „online“, însă mai multe contracte semnate. Obiectivul pentru finalul anului 2020 este să devenim profitabili pe plan local şi să avem 15 clienţi în total.

Rafael Campos, vicepreşedinte în cadrul companiei braziliene VTEX pe divizia de vânzări pentru regiunea EMEA: Vrem ca până la finalul acestui an să avem opt clienţi „online“, însă mai multe contracte semnate. Obiectivul pentru finalul anului 2020 este să devenim profitabili pe plan local şi să avem 15 clienţi în total.

Autor: Ioana Nita

15.07.2019, 18:46 153

„În străinătate, retailerii online investesc în medie circa 7% din venituri în tehnologie, iar în România procentul este de doar 2%.“

Retailerii online din România încă nu acordă la fel de multe resurse pentru dezvoltarea şi actualizarea tehnologiilor folosite pentru comercializarea diferi­telor produse şi servicii pe internet, ca magazinele online din ţările mai dezvoltate, care investesc circa 7% din venituri în tehnologie, potrivit lui Rafael Campos, vicepreşedinte în cadrul companiei braziliene VTEX specializată în dezvoltarea de soluţii software pentru piaţa de comerţ electronică, cu afaceri anuale de peste 40 milioane dolari.

„Aici în România IT-ul este considerat un cost şi nu o investiţie, pe când mentalitatea din ţările dezvoltate din Europa precum Marea Britanie, Germania, Franţa, Spania ş.a.m.d. este diferită: IT-ul este o investiţie. Jucătorii de pe aceste pieţe mature înţeleg că prin intermediul tehnologiei pot avea un avantaj competitiv, pot ajunge la mai mulţi clienţi, pot avea rezultate mai bune din campanii şi îşi pot majora profitul.“

Cu toate că în prezent retailerii online din România consideră IT-ul ca pe un cost şi nu o investiţie, aceasta este doar o etapă, prin care trec de fapt şi alte ţări din regiunea Europei de Sud-Est, unde în general schimbările vechilor paradigme şi adaptarea la ultimele tehnologii se fac într-un ritm mai lent decât în vestul Europei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO