Business Hi-Tech

Ralf Nejedl, Deutsche Telekom: O soluţie de tip smart city poate reduce cu 30-70% consumul de energie al unui oraş. „Avem discuţii în România pentru implementarea unor asemenea proiecte“

Ralf Nejedl, Deutsche Telekom: Anul acesta vom adăuga în portofoliul Telekom România şi soluţia de parking inteligent Parking PLUS

Ralf Nejedl, Deutsche Telekom: Anul acesta vom adăuga în portofoliul Telekom România şi soluţia de parking inteligent Parking PLUS

Autor: Adrian Seceleanu

07.01.2016, 15:54 1366
Costurile cu energia electrică ale unei localităţi pot fi reduse cu 30 până la 70% prin implementarea unei soluţii de oraş inteligent (smart city), iar subsidiara Deutsche Telekom în România poartă discuţii pentru imple­mentarea unor asemenea proiecte, a declarat pentru ZF Ralf Nejedl, prim-vicepreşedinte pe segmentul B2B & ICT şi responsabil pentru segmentul de soluţii Machine 2 Machine (M2M) al grupului german în Europa.
 
„Iluminatul public convenţional repre­zintă mai mult de 40% din cheltuiala cu energia electrică a oraşelor. Prin utilizarea unei soluţii potrivite de smart city, care combină becurile de tip LED cu soluţii inteligente de management, oraşele îşi pot reduce costurile cu electricitatea cu 30 până la 70% iar pe cele cu mentenanţa cu 10%“, a spus Ralf Nejedl. „Colegii noştri de la Telekom România sunt deja în discuţii cu auto­rităţile locale pentru a crea o strategie sustenabilă pentru oraşele inteligente care va ţine cont de soluţiile pe care le putem livra pentru a îmbunătăţi viaţa cetăţenilor şi care pot fi realizate şi cu fonduri europene“, a adăugat el.
 
Care este definiţa unui smart city? Un ecosistem care permite, cu ajutorul unor soluţii IT&C, o administrare mai eficientă a serviciilor publice, crescând astfel calitatea vieţii pentru cetăţeni, atrăgând mai mulţi turişti şi susţinând dezvoltarea economică.
 
„Totuşi, fiecare oraş este diferit, soluţiile de tip smart city trebuie să ţină cont de motivaţiile, cerinţele, limitările, provocările şi obiectivele fiecărei administraţii locale aşa cum sunt ele determinate de grupurile politice şi economice dominante. A fi «smart» înseamnă altceva pentru fiecare oraş“, spune Nejedl.
 
Grupul Deutsche Telekom, care controlează pe plan local cel mai mare furnizor de comunicaţii fixe şi mobile, este concentrat în zona de soluţii smart city pe ariile de iluminare publică, parcare şi  soluţii Wi-Fi, spune reprezentantul grupului german.
 
În România, Telekom implementează în prezent mai multe soluţii de tip smart city, a spus Ralf Nejedl fără a oferi alte detalii. El a menţionat pe de altă parte un proiect realizat în Timişoara, respectiv instalarea unui echipament care are forma unui copac, care însă captează energia solară pentru a le permite utilizatorilor să-şi încarce bateria la gadgeturi, oferind de asemenea acces la internet prin Wi-Fi.
 
„Anul acesta vom adăuga în portofoliul Telekom România şi soluţia de parking inteligent Parking PLUS, care permite identificarea celui mai apropiat spaţiu de parcare disponibil, care poate fi rezervat şi plătit de pe mobil.“
 
Printre proiectele de tip smart city implementate de Deutsche Telekom se numără: un sistem modular de management al traficului şi de al informaţiilor pentru pasageri în Budapesta sau sisteme de ilu­minat public construite în Croaţia şi Ungaria.
 
„Sistemul implementat în Budapesta permite, printre altele, planificarea orarului pentru mijloacele de transport în comun, optimizarea rutelor şi analizarea datelor colectate. În prezent aproximativ 2.300 de vehicule sunt conectate la sistem, oferindu-le pasagerilor date despre trafic“.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO