♦ Fabricio Bloisi, CEO al Prosus: „Prioritatea mea pentru echipa eMAG nu este doar să obţină o rată de creştere maximă. Vreau să mă asigur că rata de profitabilitate a eMAG este cea mai bună din segmentul său“ ♦ După vânzarea Tazz, eMAG se va concentra pe „priorităţile sale“: serviciile financiare şi livrările prin supermarketul online Freshful.
Grupul eMAG, cel mai mare retailer online din regiune, a înregistrat în perioada aprilie - septembrie 2024, primul semestru al anului fiscal 2025, venituri de 1,1 mld. dolari, în creştere cu 22% faţă aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul creşterii puternice înregistrate în România, conform rezultatelor financiare publicate de Prosus, acţionarul majoritar. Prosus este deţinut la rândul său de grupul Naspers din Africa de Sud.
„Veniturile eMAG au crescut cu 22% sau 175 milioane dolari, ajungând la 1,1 miliarde dolari, continuând traiectoria pozitivă a vânzărilor, în timp ce GMV (valoarea brută a mărfurilor) a crescut puternic cu 16% în moneda locală, excluzând achiziţiile şi fuziunile. Performanţa grupului eMAG a fost condusă de o creştere puternică în România, care a înregistrat o creştere a veniturilor de 25%, compensând în mare măsură provocările din Ungaria şi creşterea mai lentă din Bulgaria. Creşterea cotei de piaţă şi a dezvoltării marketplace-ului, împreună cu extinderea programului de loialitate Genius, continuă să fie domenii cheie de interes“, conform raportului.