Business Hi-Tech

Războiul pe piaţa tabletelor se încinge: Microsoft va arunca în luptă un concurent pentru iPad

Războiul pe piaţa tabletelor se încinge: Microsoft va arunca în luptă un concurent pentru iPad

Microsoft va intra pe piaţa tabletelor dominată de gama iPad a celor de la Apple

Autor: Claudiu Ilioiu, Vlad Popescu

18.06.2012, 00:03 1618

Microsoft a dezvoltat propria tabletă şi va intra în concurenţă directă cu iPad-ul Apple, mutarea marcând un moment istoric pentru grupul american, ale cărui activităţi sunt concentrate pe dezvoltarea de software pentru PC-uri, au declarat surse apropiate situaţiei pentru Financial Times.

Rezultatul iniţiativei Microsoft de a dezvolta o tabletă ar putea fi prezentat luni, la un eveniment la Los Angeles, unde grupul a programat un eveniment media ce a stârnit speculaţii privind planurile pentru piaţa tabletelor.

Evenimentul va fi folosit pentru a prezenta o tabletă touchscreen rulând următoarea versiune a sistemului de operare Windows, a spus una din surse.

Nu este însă clar dacă tableta va fi comercializată sub brandul Microsoft sau sub numele uneia dintre companiile care au construit în mod tradiţional PC-uri.

Producătorul de software s-a bazat tradiţional pe alţi producători pentru computerele care rulează Windows, abordare care i-a permis să domine era PC-urilor, întrucât concurenţa dintre producătorii rivali a coborât preţul şi a diversificat gama de produse.

Acest tip de abordare nu a funcţionat în privinţa smartaphone-urilor şi tabletelor, unde combinaţia hardware-software a Apple a cucerit piaţa.

Microsoft s-a consultat recent cu pro­ducătorii asiatici de electronice în privinţa fabricării unei tablete care să fie vândută brandul grupului, potrivit unei surse apropiate situaţiei. Având în vedere capacitatea de reacţie a lanţurilor de aprovizionare pentru industria din Asia, Microsoft ar putea introduce o tabletă pe piaţă în câteva săptămâni, a spus sursa.

Brandul Microsoft a mai fost folosit pentru alte produse electronice, player-ul Zune şi consola Xbox, însă vânzarea propriului dispozitiv care rulează Windows reprezintă o schimbare majoră în strategia grupului.

Apple a lansat în luna martie cea de-a treia generaţie a iPad-ului care a venit cu îm­bu­nă­tăţiri, precum un ecran de rezoluţie mai înaltă, care oferă o mai bună calitate a imaginii, un procesor mai rapid, cameră digitală mai performantă şi conectivitate 4G. Compania a anunţat că a vândut peste 3 milioane de unităţi din noul iPad în weekend, stabilind un nou record.

IPad-ul este al doilea mare generator de venituri al gigantului, după iPhone.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO