Business Hi-Tech

RCS&RDS a ajuns la aproximativ 1,2 milioane de abonamente în Ungaria

RCS&RDS a ajuns la aproximativ 1,2 milioane de abonamente în Ungaria

RCS&RDS

Autor: Adrian Seceleanu

17.01.2012, 12:22 2212

Compania românească RCS&RDS, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa telecom din Europa Centrală şi de Est, are aproximativ 1,2 milioane de abonamente pentru serviciile de televiziune, internet şi telefonie fixă, potrivit datelor publicate de autoritatea de reglementare de la Budapesta (NMHH) şi a calculelor ZF bazate pe aceste date. La finele anului 2009, potrivit unor date comunicate oficial de RCS&RDS, compania avea aproximativ 840.000 de abonamente pentru aceleaşi servicii.

Potrivit datelor comunicate de NMHH, în noiembrie 2011 RCS&RDS avea o cotă de piaţă pe serviciile TV (cablu şi satelit) de 23%, în urma UPC, dar în faţa filialei locale a Deutsche Telekom.

Cota de piaţă a RCS&RDS pe piaţa TV din Ungaria a scăzut faţă de anii precedenţi, însă numărul absolut de clienţi este în creştere pe fondul avansului înregistrat de întreaga piaţă, conform datelor din raportul NMHH.

Pe de altă parte, în condiţiile în care arbitrul telecom din Ungaria are date certe privind piaţa telecom de la cei mai mari 12-14 jucători, care acoperă 80-85% din întreaga piaţă, iar pentru restul industriei face estimări, este posibil ca informaţiile privind numărul de abonamente al RCS să nu fie exacte.

În ce priveşte piaţa de cablu TV, datele NMHH arată că firma românească avea în noiembrie 2011 o cotă de 15,4%, mai mare ca în anul 2009, dar în scădere faţă de anul 2010, când era de 16,4%. Cel mai mare declin al RCS a fost înregistrat pe piaţa de televiziune prin satelit: cota de piaţă a scăzut de la 51,1% în 2009 la 41% în 2011.

Pe piaţa din România, unde RCS&RDS se luptă cu aceiaşi rivali (UPC şi Romtelecom - controlată indirect de Deutsche Telekom), raportul de forţe este diferit.

Compania RCS&RDS este lider autoritar pe piaţa de servicii TV cu aproximativ 3 milioane de clienţi faţă de câte un milion cât au şi Romtelecom şi UPC. Pe piaţa de internet fix, compania este lider de piaţă cu 1,2 milioane de clienţi - la o diferenţă de aproximativ 100.000 de abonaţi faţă de Romtelecom şi la mare distanţă faţă de UPC (care are mai puţin de 300.000 de clienţi). Pe piaţa de telefonie fixă, RCS este de asemenea numărul doi pe piaţă, cu aproximativ 1,5 milioane de abonaţi, cu aproximativ un milion mai puţini decât Romtelecom.

RCS&RDS, operator de cablu TV, internet, telefonie fixă şi mobilă, controlat de omul de afaceri Zoltan Teszari din Oradea, are venituri anuale de peste 400 mil. euro numai în România. Grupul mai are operaţiuni în Ungaria, Slovacia,Cehia,Croaţia,Serbia, Italia şi Spania.

Singurele informaţii disponibile pentru toate operaţiunile sunt pe anul 2009, când afacerile totale erau de peste 710 mil. dolari (507 mil. euro), cu un profit operaţional (EBITDA) de 274 mil. dolari (200 mil. euro). În 2011, compania ar putea ajunge la afaceri de 800 mil. dolari.

RCS&RDS are în faţă în 2012 un vârf de plată pentru credite: 350 de milioane de dolari, potrivit agenţiei de rating Standard & Poor's.

Compania şi-a refinanţat în 2011 unele credite, printr-un împrumut acordat de BCR, CEC şi Credit Suisse. Creditul are o valoare maximă de 300 de milioane de euro, din care 200 mil. euro au fost deja acordate.

Potrivit Ministerului Finanţelor din România, la 31 decembrie 2010 RCS&RDS avea datorii totale de 762 mil. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO