Compania de cablu
RCS&RDS a mărit cu aproximativ 3% tarifele pentru clienţii noi ai serviciilor de internet prin noua ofertă comercială valabilă din 8 ianuarie, mutare prin care operatorul va obţine în medie aproximativ 1 leu în plus de la fiecare client care achiziţionează servicii de internet, potrivit calculelor ZF.
Creşterea veniturilor a fost obţinută prin „îngheţarea” preţurilor la nivelul anterior, fără a le „transfera” clienţilor noi suma economisită odată cu reducerea cotei de TVA de la 1 ianuarie, de la 24% la 20%.
Spre exemplu, venitul generat de cel mai ieftin abonament al companiei, Fiberlink 100, va creşte în cazul abonaţilor noi cu 0,8 lei (3,4%) de la 23,4 lei la 24,2 lei, în timp ce preţul final achitat de client va rămâne neschimbat, de 29 de lei, făcând astfel schimbarea greu perceptibilă.
Mutarea este una importantă în condiţiile în care piaţa de internet fix şi mobil este cea care înregistrează cele mai mari rate de creştere din întreaga industrie de telecom, situaţie care se va menţine şi în perioada următoare.
Compania de cablu, care este cunoscută pentru preţurile sale agresive şi este acuzată de unii competitori că „ruinează” piaţa, a reuşit să facă discret aceste modificări, prin intermediul unei relansări a întregii sale oferte comerciale pentru serviciile de internet fix şi mobil. Pe segmentul de internet fix operatorul a exclus spre exemplu din pachetele cu viteze între 300 Mbps şi 1 Gbps stickul de internet mobil oferit anterior fără costuri suplimentare, o mutare abilă care i-a permis companiei să comunice că a redus preţurile deşi noile pachete au mai puţine „beneficii” incluse. Pe de altă parte, lansând pachete noi de servicii, în care unele caracteristici sunt diferite (cantitatea de net mobil sau spaţiul de stocare online, spre exemplu), operatorul „descurajează” şi comparaţiile între tarifele vechi şi cele noi.