Business Hi-Tech

RCS&RDS a plătit 45 mil. euro ca să difuzeze 80% din meciurile Ligii I până în 2014

Un meci de top, precum Steaua-Dinamo, adună în faţa televizoarelor între 2 şi 2,5 milioane de români şi generează venituri din publicitate de circa 50.000 de euro

RCS&RDS a plătit 45 mil. euro ca să difuzeze 80% din meciurile Ligii I până în 2014

Autor: Adrian Seceleanu

28.06.2011, 00:05 1223

RCS&RDS, cel mai mare furnizor de servicii de televiziune şiinternet fix de pe piaţa locală, va transmite şi în următoareletrei sezoane ale Ligii I de Fotbal a României (perioada 2011-2014)cele mai multe meciuri din campionatul intern, după ce companiaromânească a ajuns la un acord cu Liga Profesionistă de Fotbal(LPF) pentru achiziţia ultimelor şase pachete de drepturi dedifuzare, pentru suma de 45 mil. euro (55,8 mil. euro cu TVA).

În total, RCS&RDS va plăti în trei ani LPF 58,2 mil. euro(fără TVA) pentru difuzarea meciurilor de fotbal. Veniturilecompaniei controlate de omul de afaceri Zoltan Teszari din Oradeasunt estimate la 411 mil. euro în 2010, mai mari cu 5% decât înanul precedent.

RCS&RDS are un număr de aproximativ 3 milioane de abonaţi laservicii TV prin cablu, satelit şi internet, faţă de aproximativ unmilion, cât are Romtelecom (de asemenea prin cablu, satelit şiIPTV), şi 1,1 milioane, cât are UPC (cablu şi satelit).

Din anul 2008, când a început să aloce bani pentru achiziţia dedrepturi de difuzare sportive şi lansarea de posturi proprii,RCS&RDS a continuat să investească în furnizarea de conţinut.RCS a lansat, spre exemplu, şi un post TV generalist şi a cumpăratşi cea mai mare staţie TV locală din Banat, Analog TV, pentruaproximativ 400.000 de euro.

În ceea ce priveşte drepturile de difuzare pentru fotbalulintern în perioada 2011-2014, RCS&RDS a cumpărat pachetele îndouă etape. La prima licitaţie organizată de LPF în aprilieoperatorul a cumpărat un singur pachet, cu 13,2 mil. euro (fărăTVA). Din restul de 8 pachete doar alte două au fost achiziţionate,de Romtelecom (cu 12,9 mil. euro) şi Antena 1 (10,5 mil. euro),şase rămânând în aer.

Imediat după licitaţie, într-o declaraţie de forţă, preşedinteleRCS&RDS - cel mai mare furnizor de servicii TV de pe piaţă,spunea că operatorul nu va mai participa la o eventuală nouălicitaţie dacă LPF nu schimbă preţul şi modalitatea deîmpachetare.

Pe 21 iunie, LPF a publicat un anunţ de cerere de ofertă înconcordanţă cu solicitările RCS&RDS: preţul minim solicitat pepachet a scăzut la 7,5 mil. euro şi toate cele şase pachete rămaseau fost scoase împreună la vânzare. În aceste condiţii, RCS&RDSa fost singura companie care a depus ofertă.

După o întâlnire de 75 de minute cu şefii LPF, Ioan Bendei -unul dintre oamenii care conduc din umbră RCS&RDS, declara,într-o neobişnuită ieşire în faţa media, că operatorul a oferitpentru cele şase pachete 45 de milioane de euro (fără TVA). OfertaRCS&RDS era egală cu plafonul minim stabilit la AdunareaGenerală a LPF de lunea trecută (45 de milioane de euro fără TVA)."Oferta noastră este de 55,8 milioane de euro, cu TVA cu tot. Credcă este o ofertă corectă pentru timpurile de acum. Noi am depus-oîn termenul solicitat. Nu ştim încă dacă se aprobă sau nu, a rămasca dânşii să hotărască în Adunarea Generală", declara Bendei pentruMediafax.

Ulterior, preşedintele LFP Dumitru Dragomir a declarat căAdunarea Generală a aprobat vânzarea celor 6 pachete disponibile demeciuri, pentru următoarele 3 sezoane, către RCS&RDS, precizândcă drepturile TV ale partidelor din Liga I au fost cedate pentru osumă totală de peste 100 de milioane de euro. "Azi a fost un realsucces, RCS&RDS, partenerul nostru vechi şi nou, a cumpăratrestul de pachete, încadrându-se în cerinţele europene deconcurenţă. RCS a fost singurul care s-a înscris, negociem de douăsăptămâni."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO