Business Hi-Tech

RCS&RDS creşte uşor pe piaţa din Ungaria, a doua ca importanţă după România

RCS&RDS creşte uşor pe piaţa din Ungaria, a doua ca importanţă după România

Autor: Adrian Stefan Seceleanu

07.11.2011, 00:06 1413

Compania românească RCS&RDS, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de comunicaţii şi de televiziune din regiune, şi-a mărit uşor numărul de clienţi de pe piaţa din Ungaria, arată datele publicate de autoritatea de reglementare în media şi telecom (NHH) din ţara vecină. Ungaria este a doua piaţă ca importanţă pentru RCS&RDS, operator controlat de omul de afaceri Zoltan Teszari din Oradea.

Compania românească avea la finele lunii august 2011 o cotă de 23,3% din piaţa de servicii TV din Ungaria, fiind astfel numărul doi pe piaţă după compania americană UPC, care are 26% din numărul de clienţi. Pe locul trei se află subsidiara gigantului german Deutsche Telekom, cu 21,7% din piaţă.

RCS&RDS are aproximativ 735.000 de clienţi în Ungaria, conform datelor NHH. Autoritatea de reglementare telecom din Budapesta nu publică numărul de clienţi al fiecărui operator, însă dă publicităţii numărul total de abonaţi şi cota de piaţă ale fiecărui furnizor, astfel că datele pot fi calculate uşor.

În urmă cu un an RCS avea aproximativ 734.000 de clienţi. Rivalii de la UPC şi Deutsche Telekom au pierdut clienţi pe segmentul TV faţă de anul precedent, conform datelor de la NHH.

RCS&RDS şi-a menţinut poziţia şi pe pieţele de internet şi telefonie fixă din Ungaria, unde este al treilea furnizor de pe piaţă din punct de vedere al numărului de clienţi după Deutsche Telekom şi UPC.

Faţă de luna iulie 2011 RCS&RDS şi-a majorat numărul de clienţi pe ambele segmente de piaţă, conform datelor NHH. Pe piaţa de telefonie fixă RCS avea în iulie 220.964 clienţi faţă de 224.808 în august, iar pe net fix compania românească avea 245.016 clienţi în iulie, faţă de 246.738 în august.

RCS&RDS a publicat o singură dată în ultimii ani informaţii despre numărul de clienţi în Ungaria. Datele oficiale furnizate de RCS& RDS, valabile la 31 decembrie 2009, indicau 560.000 de clienţi pe servicii TV, 180.000 de clienţi pe net fix şi 100.000 de abonaţi la telefonie fixă în Ungaria.

În România, unde RCS&RDS se luptă pen­tru clienţi cu aceleaşi companii, situaţia este diferită: compania lui Zoltan Teszari este nu­mărul unu pe pieţele de televiziune şi internet fix, şi numărul doi pe telefonie fixă. Pe pia­ţa din România RCS&RDS se află şi în negocieri pentru preluarea subsidiarei UPC, conform unor surse apropiate negocierilor.

RCS&RDS are venituri anuale de peste 400 mil. euro numai în România. Grupul mai are operaţiuni în Ungaria, Slovacia, Cehia, Croaţia, Serbia, Italia şi Spania. Nu există date privind afacerile totale ale grupului RCS& RDS. Singurele informaţii disponibile pentru toate operaţiunile sunt pe anul 2009, când afacerile totale erau de peste 710 mil. dolari (507 mil. euro), cu un profit operaţional (EBITDA) de 274 mil. dolari (200 mil. euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO