Business Hi-Tech

RCS&RDS: Extindem cu 60% numărul de antene 3G

RCS&RDS: Extindem cu 60% numărul de antene 3G

Autor: Ioana Nita

12.11.2014, 00:03 2825

RCS&RDS, cea mai mare companie de cablu de pe piaţa locală, îşi va extinde reţeaua de antene de telefonie mobilă 3G, urmând ca la finalul acestui an să ajungă în total la 500 de antene (site-uri) funcţionale în banda de frecvenţă 900 MHz la nivel naţional.

În prezent, compania are aproape 300 de site-uri în folosinţă în 28 de oraşe din ţară.

„Până la finalul anului vor fi date în folosinţă încă 200 de noi antene (site-uri) 3G pe 900 MHz, lucrăm continuu la dezvoltarea reţelei proprii, astfel încât să mărim gradul de acoperire atât la nivel urban, cât şi rural. În mediul urban urmărim să creştem calitatea semnalului atât «indoor», cât şi «outdoor»“, a declarat pentru ZF Ovidiu Bejan, director comercial al diviziei Digi Mobil din cadrul RCS&RDS.

Extinderea acoperirii este cheie pentru noua ambiţie a RCS&RDS - creşterea pe telefonie mobilă, în condi­ţiile în care, în iunie 2013, reţeaua Digi acoperea doar 78% din populaţia Ro­mâ­niei şi circa 5.000 de kilometri de drumuri principale în timp ce Orange, Vo­dafone şi Telekom, care acoperă deja cu servicii de voce (2G) şi date 3G aproape 100% din populaţie, se luptă acum să extindă infrastructura 4G. O soluţie tem­porară pentru RCS&RDS este acor­dul de roaming naţional semnat în primăvara acestui an cu subsidiara locală a grupului britanic Vodafone, care le oferă utilizatorilor companiei de cablu acces la reţeaua Vodafone în zonele în care reţeaua Digi Mobil nu are acoperire.

WikiZF: Profilul companiei RCS&RDS

În prezent, serviciul de telefonie mobilă Digi Mobil, relansat în primăvara acestui an, înregistrează cele mai mari creşteri în portofoliul RCS&RDS, a spus Bejan.

„Digi Mobil e cel mai tânăr serviciu din portofoliul RCS&RDS, fiind relansat în aprilie, odată cu intrarea pe frecvenţa de 900 MHz, şi evident că este serviciul care creşte cel mai rapid din oferta companiei“, a precizat reprezentantul RCS&RDS.

El nu a dat detalii despre ponderea Digi Mobil în veniturile totale ale RCS&RDS şi nici nu a oferit informaţii despre numărul de clienţi.

Reprezentantul RCS&RDS a menţionat însă că majoritatea persoanelor care aleg serviciul Digi Mobil sunt clienţi existenţi ai companiei. 

„În momentul de faţă oferta comercială este creată astfel încât atât clienţii noi, cât şi clienţii existenţi să poată achiziţiona serviciile Digi Mobil. Evident, oferta comercială este axată pe ceea ce înseamnă partea de clienţi care folosesc serviciile fixe - aceştia au cea mai mare pondere, însă există şi clienţi care optează în prima fază pentru serviciile de telefonie mobilă, iar apoi se abonează şi la serviciile fixe“, a spus el.

RCS&RDS are în portofoliu abonamente de telefonie mobilă la preţuri cuprinse între 2 şi 10 euro (TVA inclus), potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei.

„Obiectivul companiei a fost mereu de a oferi servicii accesibile la preţul real din România, nu de a raporta oferta la preţurile din oraşele unde îşi au sediile firmele mamă, pentru profituri imense“, a declarat Bejan făcând aluzie la multinaţionalele cu care concurează pe piaţa locală de comunicaţii.

RCS&RDS oferă împreună cu serviciile de telefonie şi telefoane mobile, clienţii putând achiziţiona terminalele şi în rate egale, fără dobândă. Preţul telefonului nu este inclus în abonament, compania suportând subvenţia oferită clientului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO