Business Hi-Tech

RCS&RDS isi cere inapoi mobilele date gratuit, de la clientii care nu le folosesc

RCS&RDS isi cere inapoi mobilele date gratuit, de la clientii care nu le folosesc
25.01.2010, 00:00 1856
Clientii RCS&RDS care au primit gratuit untelefon mobil si o cartela sim de la companie, dar nu le-au folositdeloc in ultimele trei luni, vor fi nevoiti fie sa returnezemobilul si sim-ul, fie sa plateasca un abonament lunar de doi euro- potrivit unei notificari transmise de RCS prin postautilizatorilor care se afla in aceastasituatie.
"Avand in vedere ca in ultimele3 (trei) luni nu ai utilizat serviciul de telefonie mobilacontractat, iti solicitam potrivit clauzelor contractuale, sarestitui in termen de 15 zile de la primirea prezentei notificari,telefonul mobil si cartela SIM oferite in custodie", scrie innotificarea transmisa de RCS&RDS clientilor.
Compania detinuta de omul deafaceri oradean Zoltan Teszari este numarul patru pe piata detelefonie mobila, cu peste 1,3 milioane de clienti, potrivit celormai recente date publicate de operator, in iunie 2009.
Au ajuns la 1,3 milioaneclienti pe telefonie mobila oferind totul gratuit
RCS si-a construit baza declienti pe telefonie mobila prin aceeasi metoda prin care a crescutputernic si pe telefonie fixa: oferind gratuit un telefon mobil, ocartela sim si un abonament cu zero costuri lunare clientilor careerau deja abonati ai serviciilor de internet si/sau cablu TV.Aceasta strategie - probabil singura prin care romanii puteau ficonvinsi sa-si mai bage in buzunar inca un mobil in conditiileconcurentei dure cu Orange, Vodafone si Cosmote, a dat rezultate,cel putin din punct de vedere al numarului de mobiledistribuite.
RCS a cumparat telefoanelemobile de la compania chineza Huawei, care a participat, deasemenea, si la realizarea infrastructurii de telefonie mobila aoperatorului.
Cati clienti nu folosescmobilul gratuit de la RCS&RDS?
Insa cati clienti au luatmobilul oferit pe degeaba de RCS&RDS dar l-au pus undevaintr-un sertar si nu l-au folosit?
In conditiile in carereprezentantii companiei nu ofera detalii exacte despre numarul declienti aflati in aceasta situatie nu se poate specula decat caprocentul acestora a fost suficient de ridicat cat sa determinecompanie sa ia masuri.
"RCS & RDS a transmiscatorva abonati scrisori de returnare a anumitor telefoane mobileoferite in custodie (custodie insemnand posibilitatea de a fiutilizate - fara a fi cumparate - gratuit in anumite conditii).Demersul se inscrie in termeni contractuali sau in termenii unorpromotii", au precizat pentru ZF reprezentantii RCS&RDS, fara aoferi detalii.
Cine nu da mobilul inapoirisca penalitati de un euro pe zi
Clientii RCS&RDS care nusi-au folosit mobilele si care au fost somati de companie sareturneze telefonul si cartela sim pot face acest lucru la oricepunct de prezenta al RCS, potrivit notificarilor transmise deoperator. Clientii care nu returneaza RCS mobilul si SIM-ul in 15zile de la primirea notificarii risca penalitati de un euro pe zi,potrivit documentului transmis de companie. "Iti reamintim ca,potrivit prevederilor contractuale, nepredarea telefonului mobil sia cartelei SIM sau neachizitionarea telefonului mobil in termenulmai sus mentionat va atrage plata unei penalitati de 1 (unu) europentru fiecare zi de intarziere".
Ce variante au clientii careau primit notificarea RCS
Clientii care au primitnotificarea RCS&RDS au de ales intre mai multe variante pentrua stinge un potential litigiu cu operatorul telecom.
Astfel, clientii care vor sapastreze doar telefonul mobil dar nu si cartela sim (abonamentul latelefonie mobila) de la RCS pot cumpara terminalul la pretul de 30de euro, la care se adauga si TVA.
In schimb, clientii care vor sapastreze si mobilul si abonamentul la RCS&RDS nu pot face acestlucru decat daca opteaza pentru un abonament de doi euro pe luna,care le asigura convorbiri gratuite si nelimitate catre numere defix sau mobil din reteaua RCS&RDS.
Clientii care au primit gratuitin custodie telefon si cartela sim impreuna cu un abonament de zeroeuro pe luna dar si-au folosit telefonul mobilul nu sunt afectatide aceasta campanie a RCS.
De ce isi cere RCStelefoanele inapoi?
Campania RCS&RDS de a-sirecupera telefoanele mobile si cartelele de la clientii care nu lefolosesc este explicabila, in conditiile in care operatorulinregistreaza costuri de intretinere&mentenanta inclusiv pentruacest tip de utilizatori. Un client cu un telefon mobil nefolositaduce doar costuri RCS iar compania pierde astfel oportunitatea dea oferi un telefon si o cartela unui client care va fi folosiserviciul si va genera astfel venituri si profit pentruoperator.
Miscarea RCS&RDS arata si caoperatorul, unul dintre cei mai indatorati de pe piata locala,urmareste sa-si eficientizeze operatiunile si sa foloseasca maibine resursele financiare existente.
Pe de alta parte operatiunea de"curatare" a bazei de utilizatori de telefonie mobila de clientiicare nu genereaza practic venituri poate fi legata si de tentativarecenta a RCS&RDS de a obtine o finantare de 200 de milioane dedolari. Este posibil astfel ca ordinea facuta de RCS in baza dedate cu clienti sa fi fost ceruta sau realizata pentruinvestitori.
Actionarii RCS&RDS, cea maimare companie telecom controlata de un roman, au discutat indecembrie in cadrul unei adunari extraordinare care a avut loc inajunul Craciunului, lansarea unei emisiuni de obligatiuni de 200mil. dolari (140 mil. euro). Compania nu a oferit pana in prezentdetalii despre rezultatul adunarii.

La nivel de grup, cifra de afaceris-a ridicat la 700 milioane de dolari in 2008, in crestere cu 40%fata de anul precedent, potrivit datelor anuntate de reprezentantiicompaniei, cea mai mare parte a veniturilor fiind obtinute inRomania si Ungaria.

AFACERI DE LA ZERO