Business Hi-Tech

Retailerul Fonomat tinteste afaceri de 35 mil. euro si o retea de 200 de magazine

Retailerul Fonomat tinteste afaceri de 35 mil. euro si o retea de 200 de magazine

Miguel Peralta, directorul general al Fonomat: Romanii prefera telefoane mobile Nokia

25.04.2008, 20:14 138

Reteaua de magazine Fonomat, detinuta de fondul spaniol GED Capital, si-a propus o cifra de afaceri de 35 milioane de euro in 2008, extinderea numarului de unitati de la 167 la 200, precum si atingerea unui numar de 450.000 de clienti, a declarat Miguel Peralta, directorul general al Fonomat. Fonomat este cel mai important partener al Orange la nivel national, urmat de Euro-GSM.
Compania a fost infiintata in urma preluarii de catre fondul de investitii GED Private Equity a patru firme de retail in domeniul telefoniei mobile, respectiv Dasimpex, Puls GSM, GSM Land si Plus GSM.
Ged Capital a investit peste 10 mil. euro in Fonomat, cea mai mare parte a acestei sume reprezentand contravaloarea achizitiilor, a precizat Robert Luke, managing director al GED Capital Development.
Primele trei companii, parte a grupului Dasimpex, au fost achizitionate de GED in 2006 de la omul de afaceri Sorin Stoica si au intrat anul trecut intr-un proces de rebranding, ale carui costuri s-au ridicat la circa 500.000 de euro. Ged a cumparat anul acesta si reteaua Plus GSM, fondata de clujeanul Razvan Cuc.
In ce priveste planurile de extindere din acest an, Luke spune ca intentia fondului este aceea de creste organic reteaua de magazine. "Sigur ca suntem mereu deschisi la achizitii, dar pentru acest an planul este sa ne dezvoltam organic. Am stabilit in mare parte unde dorim sa deschidem cele 33 de magazine, iar pentru unele dintre locatii purtam deja negocieri. O parte dintre magazine vor fi deschise in cadrul proiectelor imobiliare in care suntem implicati", a spus Robert Luke.
Fonomat are pentru acest an un buget de investitii de 1,6 mil. euro, care va fi utilizat la achizitionarea de sisteme si echipamente IT, extinderea retelei si asigurarea stocurilor necesare desfasurarii activitatii. Compania estimeaza ca va avea pana la finele anului 600 de angajati, fata de 500 in prezent. Anul trecut, in reteaua Fonomat s-au vandut 300.000 de telefoane mobile, din care 65% au fost marca Nokia.
"Nu vindem mai multe telefoane Nokia pentru ca vrem noi, ci pentru ca asta vor romanii", a spus Peralta. Si retailerul Germanos a precizat anterior ca cel mai bine vandut brand de mobil din Romania este Nokia.
In ce priveste vanzarile Fonomat pe anul trecut, dupa Nokia cele mai mari vanzari au fost inregistrate de Sony Ericsson (10%), Samsung (8%), Sagem si Motorola (6%).
Intrebat care sunt modalitatile prin care estimeaza ca fondul ar putea marca exitul din Fonomat, Robert Luke a afirmat ca ia in calcul mai multe scenarii, dar este prea devreme sa se pronunte. "Aceasta piata este una care se schimba foarte rapid. Piata de retail GSM din 2008 nu mai seamana cu cea din 2005, nu putem sti acum ce va fi in 2011-2012.
Ne vom concentra pe profitabilitate, acoperirea la nivel national si calitatea serviciilor. Daca facem asta, nu conteaza cui vindem", a explicat Luke.
Pe piata de profil, cea mai importanta retea de distributie de produse si servicii de telefonie mobila este cea a retailerului Germanos, detinut de operaorul de telefonie mobila Cosmote, cu peste 200 de magazine.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO