Business Hi-Tech

Retailerul online Evomag îşi pune speranţele în T4 pentru afaceri de 8 mil. euro

Retailerul online Evomag îşi pune speranţele în T4 pentru afaceri de 8 mil. euro

Autor: Magraon Andreea

03.10.2010, 23:56 162

Retailerul online de IT&C Evomag a obţinut în primulsemestru al anului afaceri de 3,5 milioane de euro, în creştere cu30% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, a declaratpentru ZF Mihai Pătraşcu, directorul executiv al companiei.

Magazinul online estimează afaceri de 8 milioane de euro pentruacest an, ultimul trimestru urmând să aibă o pondere de 40% înveniturile totale ale companiei. "Estimăm că vom atinge cifra de 8milioane euro până la sfârşitul acestui an în cazul în care piaţade comerţ online îşi urmează acelaşi curs ca în anii trecuţi, cucreştere de aproape 30% în ultimul trimestru", a spus Pătraşcu (28de ani), care a înfiinţat Evomag în urmă cu cinci ani. Potrivitdirectorului executiv al retailerului, în primele trei trimestrevânzările companiei au crescut cu 10-15%, faţă de perioada similarădin 2009.

"Cele mai vândute produse au rămas în mare parte aceleaşi ca înanul 2009, anume produsele portabile, laptop-urile, netbook-urileşi smartphone-urile, sectorul care s-a dezvoltat cel mai mult",spune Pătraşcu. "Şi televizoarele de tip LCD au avut parte de ocreştere impulsionată de modificarea preţurilor la cele 3D,devenind astfel mai accesibile", a mai spus el. Evomag este unuldintre retailerii care vinde iPhone 4, cel mai nou telefon alcompaniei americane Apple. Până acum Evomag a vândut 50 de unităţi,potrivit oficialului magazinului. Compania a redus preţultelefonului cu 15% la 3.700 de lei, de la 4.350 de lei, dupăintrarea săptămâna trecută a produsului în oferta Orange, numărulunu pe piaţa locală de telefonie mobilă. Operatorul vindedispozitivul cu preţuri ce încep de la 250 de euro pentruabonamente pe doi ani. De asemenea, eMag, cel mai mare retaileronline din România, vinde telefonul cu 4.500 de lei.

"Consider că acesta va fi preţul de vânzare de acum înainte şiposibil să mai scadă nu cu foarte mult în perioada de sărbători",spune şeful Evomag. Retailerul a introdus telefonul în ofertă înluna iulie, iar comenzile au venit începând cu începutul luniiaugust, mai spune Pătraşcu. În ceea ce priveşte criza financiară,Mihai Pătraşcu susţine că a fost nevoit să facă disponibilizări,dar fără ca acest lucru să afecteze activitatea companiei. Evomag,este unul dintre principalii jucători de pe piaţa locală de retailIT, şi a obţinut anul trecut un profit de 40.000 de euro, laafaceri de 6,5 milioane de euro. Cel mai mare retailer IT&C depe piaţa locală, eMag, a obţinut afaceri de 41 de milioane de euroîn primele şase luni ale anului, în creştere cu 64 de procentecomparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2009. Compania estimeazăafaceri de 100 de milioane de euro pentru acest an. Anul trecuteMag a avut o cifră de afaceri de aproape 64 de milioane de euro.Un alt jucător important pe piaţa de retail IT&C esteFitDistribution, compania omului de afaceri Marius Ghenea, caredeţine magazinele online PCfun.ro, PCGarage.ro, ShopIT.ro siElectrofun.ro. Compania a avut anul trecut afaceri de 17,6 milioanede euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO