Business Hi-Tech

Retailerul online PC Garage mizează pe afaceri de 210 mil. lei anul acesta, plus 30%

Retailerul online PC Garage mizează pe afaceri de 210...

Autor: Ioana Nita

13.01.2016, 00:00 439
PC Garage, unul dintre primii trei retaileri electro IT de pe piaţa locală, are în plan să depăşească anul acesta pragul de 200 de milioane de lei cifră de afaceri, menţinându-şi ritmul de creştere al venitruilor de circa 30% obţinut şi în 2015, potrivit reprezentanţilor companiei. „Pentru 2016 ne propunem să păstram ritmul de creştere din ultimii ani şi ne aşteptăm la o evoluţie a cifrei de afaceri cu 30% faţă de 2015, spre valoarea de 210 milioane de lei. Bazele acestei creşteri vor fi extinderea gamei de produse cât şi a serviciilor oferite. Vom continua să ne specializăm pe categoriile de gaming - periferice gaming, laptopuri şi componente – şi să le extindem, adresându-ne astfel unei cereri în creştere pe această nişă”, a declarat Răzvan Pop, director de marketing în cadrul PC Garage. Anul trecut, veniturile magazinului online pcgarage.ro s-au ridicat la 165 de milioane de lei, cu 30% mai mult faţă de 2014. Cea mai mare contribuţie la realizarea cifrei de afaceri din 2015 au avut-o vânzările de laptopuri, televizoare LED şi smartphone-uri, care au generat peste 46% din total venituri.  Din punct de vedere cantitativ însă, cele mai vândute produse au fost laptopurile, perifericele de gaming, SSD-urile, sursele şi plăcile de bază.

„Aceste categorii reprezintă peste 45% din cifra de afaceri din 2015”, a punctat Pop.

Anul trecut, PC Garage şi-a mărit gama de produse, introducând noi categorii dedicate pasionaţilor de jocuri. Circa 25% din totalul laptopurilor vândute anul trecut de PC Garage au fost modele de gaming. De asemenea, retailerul online a consolidat în 2015 şi categoriile de produse aferente componentelor pentru calculatoare.

Cea mai bună perioadă de vânzări pentru retailerul online a fost reprezentată anul trecut de ultimele trei luni, vânzările din al patrulea trimestru generând peste 35% din cifra de afaceri pe întreg anul.

Anul acesta, PC Garage va pune accent şi pe categoria de dispozitive mobile – smartphone-uri şi tablete, dar şi pe gadgeturile purtabile – smartwatch-uri şi brăţări fitness.

„Smartphone-urile au cunoscut o creştere spectaculoasă în 2015, vânzările PC Garage pentru această categorie fiind de doua ori mai mari decât în 2014. La polul opus, tabletele şi-au continuat trendul descendent, interesul clienţilor pentru acestea reducându-se semnificativ faţă de anii anteriori”, a menţionat Pop. În ceea ce priveşte smartwatch-urile şi brăţările de fitness, el a precizat că acestea au fost vedetele anului 2015, mai ales în ultimul trimestru, când vânzările au fost impulsionate de campaniile de reduceri organizate cu ocazia evenimentului Black Friday şi a sărbătorilor de iarnă.

„În 2015, vânzarile pentru aceste două categorii au fost de 15 ori mai mari decât în 2014 şi ne aşteptăm să continue această creştere şi în 2016”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO