Business Hi-Tech

Reţeaua socială fãcută în România care vrea să schimbe toată piaţa. Cum îi ajutã pe utilizatori să facă bani mai uşor

Autor: Business Magazin

17.07.2021, 08:42 338

Reţelele de socializare actuale câştigă foarte mult de pe urma creatorilor de conţinut, fie că sunt artişti – muzicieni, actori, fotografi, antreprenori sau bloggeri, bazându-se pe reclame şi pe un algoritm tot mai sofisticat prin care aceştia ajung tot mai greu la publicul lor.

Un start-up din Cluj-Napoca vrea însă să revoluţioneze această industrie cu o nouă reţea de socializare pe care o dezvoltă cu ajutorul tehnologiilor blockchain şi NFT (non-fungible tokens) şi care le va permite creatorilor de conţinut să monetizeze mult mai rapid. Reţeaua, numită TOKHIT, vrea să ajungă la 5-7 milioane de utilizatori în întreaga lume în decurs de un an de la lansarea primei versiuni, ce va avea loc peste circa trei luni.

„Foarte mulţi artişti aşteaptă o platformă care să le dea puterea înapoi şi acesta este şi sloganul Tokhit – power back to the people – pentru că noi ne dorim să schimbăm industria de tip casă de discuri, galerii de artă şi alte platforme mari unde creatorii sunt puterea efectiv fiindcă fară ei nu ar putea exista acele platforme şi acele businessuri, doar că ei sunt recompensaţi foarte puţin pentru efortul lor creativ.

Un exemplu este YouTube pe care poţi face bani, dar doar după ce ajungi la milioane de vizualizări sau milioane de abonaţi. Ca atare, efortul este foarte mare până să ajungi să faci bani şi să fii plătit de YouTube pentru conţinutul pe care îl creezi. Noi vrem să eficientizăm aceste aspect şi să le dăm lor puterea înapoi pentru că ei sunt creatorii şi ei trebuie să câştige cel mai mult. Noi vrem să facem cumva «reverse» în industrie şi să abordăm lucrurile total «disruptive» şi altfel. TOKHIT nu este o reţea socială bazată pe reclame, nu acesta este modelul de business”, a explicat în cadrul ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Andrei Ureche, cofondator al TOKHIT, alături de Cristian Voaides.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO