Vânzările de smartphone-uri de pe piaţa locală vor depăşi în acest an, pentru prima oară, pragul de 4 milioane de unităţi, de peste cinci ori mai mult decât livrările estimate de computere, după ce anul trecut piaţa a înregistrat o creştere de aproape 30%. Soldul total este de 10 milioane de bucăţi.
„În 2015 creşterea acestui segment a fost peste estimările iniţiale de 20%. Astfel, piaţa de smartphone-uri a înregistrat un avans de aproximativ 27%, până la 3,5 milioane de unităţi. Din punct de vedere valoric, smartphone-urile au reprezentat anul trecut 90% dintr-o piaţă care a ajuns anul trecut la 650 mil. de euro“, a declarat Cristian Cojocaru, şeful diviziei de telecom din cadrul Samsung România, liderul pieţei locale de telefoane inteligente.
Smartphone-urile, care au crescut de peste 10 ori în şase ani, au început să transforme modul de lucru al companiilor şi să creeze şi noi modele de business. Rolul central pe care încep să îl joace smartphone-urile în business este determinat pe de o parte de puterea lor ridicată de procesare - mai mare decât a vechilor computere - şi pe de alta şi de multitudinea de senzori încorporaţi şi conexiunea la internet, care oferă companiilor posibilitatea de a avea aproape permanent acces la clienţi de pe un dispozitiv pe care aceştia îl poartă tot timpul cu ei.