Business Hi-Tech

Rezultatele căutărilor pe Google AdSense sunt rasiste - studiu

Rezultatele căutărilor pe Google AdSense sunt rasiste -...

Autor: Radu Bostan

05.02.2013, 18:16 568
 

Reclamele AdSense, afişate alături de rezultatele unei căutări Google, par a fi rasiste din cauza modului în care sunt asociate cu nume proprii percepute a aparţinând persoanelor albe sau celor de culoare, potrivit unui studiu.

 

Latanya Sweeney, profesor la Universitatea Harvard, a descoperit "discriminare semnificativă statistic" la compararea reclamelor împachetate cu rezultatele căutărilor după cuvinte-cheie precum "Ebony" sau "DeShawn" şi ale celor afişate la căutări după "Jill" sau "Geoffrey", informează BBC.

 

Reclamele care apăreau alături de rezultatele căutărilor după nume considerate în general ca fiind purtate de persoanele de culoare aveau o sugestie de infracţionalitate, potrivit studiului. Astfel, căutarea unor nume precum Leeroy, Kareem sau Keisha rezulta în reclame cu titlul "Arestat?" care redirecţionau utilizatorul la site-uri de verificare a antecedentelor penale. Căutările după nume "de albi", ca Brad sau Katie, rezultau în afişarea unor reclame neutre – în general site-uri care ofereau informaţii personale obişnuite.

 

O concluzie a studiului este că rezultatele acestor căutări reflectă discriminarea rasială existentă în societate, deoarece reclamele afişate de Google sunt de obicei pentru link-urile care înregistrează mai multe click-uri. "În timp, textul reclamei care primeşte mai multe click-uri va începe să fie afişată mai des", a explicat autoarea.

 

Ea a sugerat că tehnologia ar trebui folosită pentru a inversa această tendinţă. "Reclamele care răspund la căutări după un nume specific apar într-un anume context informaţional, iar tehnologia controlează acest context."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO