Business Hi-Tech

Rezultatele financiare ale Facebook: venituri în creştere cu 42%, dar profit în scădere

Rezultatele financiare ale Facebook: venituri în...

Autor: Luiza Chiroiu

23.04.2015, 11:22 111

Veniturile Facebook s-au situat la 2,5 miliarde de dolari în primul trimestru al anului trecut, iar profitul net a fost de 642 milioane de dolari.

Publicitatea a generat venituri în valoare de 3,32 miliarde de dolari, în urcare cu 46% faţă de primele trei luni din 2014, se arată în raportul financiar publicat de compania americană.

Numărul utilizatorilor activi lunar a crescut cu 13%, la 1,44 miliarde, 87% dintre aceştia accesând servicul de pe smartphone-uri sau alte aparate mobile.

Astfel, veniturile generate de publicitatea de device-uri mobile au reprezentat 73% din veniturile totale din publicitate. În primul trimestru al anului trecut, publicitatea pe platforme mobile a însemnat 59% din veniturile totale din publicitate.

Cheltuielile operaţionale au crescut cu 83% în primul trimestru, la 2,6 miliarde dolari, comparativ cu acelaşi interval din 2014, în condiţiile în care costurile pentru cercetare şi dezvoltare au urcat cu 133%.

Facebook a anunţat anterior că va creşte nivelul invetiţiilor în acest an, pentru a încerca să extindă mai multe dintre produsele deţinute, cum ar fi serviciul de mesagerie WhatsApp, serviciul de photo-sharig Instagram şi producătorul de dispozitive pentru realitate virtuală Oculus.

Profitul net al Facebook aproape s-a dublat anul trecut în comparaţie cu 2013, ajungând la 2,9 miliarde de dolari, în timp ce veniturile au urcat cu 58%, la 12,46 de miliarde de dolari, datorită creşterii publicităţii pe platformele mobile.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO