Business Hi-Tech

Rezultatele irelevante la căutări, principala problemă a Google

Autor: Adrian Seceleanu

01.02.2011, 19:57 68

Gigantul american Google, numărul unu în căutările pe internet,se află în faţa celei mai mari provocări: să scape de armata de"spammeri" de care s-a înconjurat - adică de proprietarii desite-uri care au învăţat cum trebuie să arate şi ce trebuie săconţină o pagină web pentru a apărea cât mai sus în căutărilefăcute de utilizatori pe internet, chiar în condiţiile în care pepagină nici măcar nu se găseşte de fapt răspunsul la întrebări,scrie cotidianul britanic The Guardian.

"Există deci probleme acasă la Google. Agitaţia nu este însă îninteriorul companiei, ci în rândul clienţilor care încep sădescopere că atunci când realizează diferite căutări pe net - deexemplu pentru a evalua sau cumpăra diferite produse consumer - cumsunt maşinile de spălat vase sau husele pentru iPhone 4 - sau dacăvor să gasească un site util care să le răspundă unor întrebări,rezultatele Google sunt pline de spam - de rezultate irelevante",scrie The Guardian.

În fapt, problema care a afectat prima generaţie de motoare decăutare - cum este Altavista, pare acum să devină din ce în ce maivizibilă şi în cazul Google, care s-a distanţat la început derivalii săi tocmai pentru că filtra atât de eficient spamul,comentează publicaţia britanică.

Nu este însă vorba doar de rezultatele la căutările efectuatepentru a cumpăra diferite produse, servicii sau echipamente, ci şide cercetările academice. Într-un articol publicat pe blogul detehnologie TechCrunch, Vivek Wadhwa - de la Universitatea Berkeleydin California, povesteşte cum le-a cerut studenţilor să realizezeo cercetare despre fondurile de investiţii.

"Le-am cerut studenţilor să utilizeze căutările pe Google pentrua afla detalii despre activitatea profesională a fiecărui fondatoral companiei, după an", a scris Wadhwa. "Dar s-a dovedit că nu maipoţi face cu uşurinţă acum acest tip de căutări pe Google. Google adevenit o junglă: un paradis tropical pentru spammeri şi companiilecare au de vândut ceva. Aproape fiecare căutare te duce pe site-uricare vor să te convingă să dai clic pe legături care le-ar aducelor bani sau pe anunţuri sponsorizate care aduc bani către Google.Nu mai există nicio cale să faci pe Google o căutare cronologică desubstanţă".

De ce s-a întâmplat acest lucru? Motivul este evident: Googleeste o "gorilă care câtăreşte 400 de kilograme" în materie decăutare, cu o cotă de 90% din piaţă (exceptând China şi Rusia). Înjurul acestei "gorile" (Google) s-a creat o adevărată industriecare s-a dezvoltat în mod specific pentru a învăţa cum să "gâdileaceastă gorilă pentru a o face fericită şi pentru a-i îmbogăţi pecei care fac acest lucru", notează The Guardian.

Calitatea în scădere a căutărilor pe Google a fost subiectul maimultor articole în presa internaţională în ultimele luni, însăgigantul american susţine, într-un mesaj postat pe blogulcompaniei, că rezultatele furnizate de motorul său de căutare "nuau fost niciodată mai bune". Google susţine că volumul rezultatelorirelevante (spam) la căutările în limba engleză este în prezent maimic cu peste 50% faţă de cel înregistrat în urmă cu cinci ani.Nivelul spamului înregistrat la căutări în alte limbi decât englezaeste şi mai mic, conform Google.

Totuşi, pentru că motorul de căutare ar fi sesizat o "creştereuşoară a spamului în ultimele luni", compania a făcut modificăripentru a penaliza în rezultatele la căutări site-urile care copiazăconţinut sau care doar publică articole fără sens care conţincuvinte-cheie care sunt în topul căutărilor pe net.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO