Business Hi-Tech

Romanii au platit 212 mil. euro pe televizoare anul trecut

Romanii au platit 212 mil. euro pe televizoare anul trecut
17.02.2010, 00:00 80

Romanii au cumparat in ultimele doua luni ale anului trecuttelevizoare de ultima generatie (LCD si cu plasma) in valoare deaproape 60 de milioane de euro, aproape cat in primele sase luniale anului, pe fondul scaderii preturilor si al achizitiilor maimari facute de sarbatori, potrivit unui raport al companiei deanaliza GfK Romania.

In total, anul trecut in Romania s-au vandut televizoare de 212mil. euro, din care 32,6 mil. euro au fost platiti pe televizoarecu tub catodic, de generatie veche, iar 179,8 mil. euro petelevizoare de ultima generatie, potrivit datelor GfK.

La nivelul intregului an 2009 romanii au cumparat o jumatate demilion de televizoare LCD, potrivit unei estimari a LG Romania,unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata. In primele 10 luniale anului trecut in Romania se vandusera 283.000 de televizoare cutub catodic si 313.000 de tip LCD si cu plasma, potrivit datelorGfK.

"Comparativ cu decembrie 2008, vanzarile de TV/Audio au scazutcu 30%. Totusi, pentru aceste produse - televizoarele cu plasma siLCD, sistemele audio si home cinema si media playerele portabile -comparatia cu noiembrie 2009 arata ca valoarea vanzarilor aproapes-a dublat in decembrie 2009. In special, vanzarile de televizoarecu plasma si LCD - principalul motor de pe piata - au fostsustinute de-a lungul anului prin promotii semnificative aleretailerilor si ale producatorilor, fiind, de asemenea, produselecu scaderea de pret cea mai masiva in randul electronicelor",potrivit oficialilor GfK.

De altfel, un televizor compatibil cu transmisia TV in format deinalta definitie (HD) a operatorilor UPC sau Romtelecom a ajuns sacoste si mai putin de 1.000 de lei - devenind astfel mai ieftindecat un smartphone performant. Si televizoarele mai performante,cu o rezolutie mai ridicata a imaginii (de tipul Full HD) au ajunssa coste si mai putin de 1.600 de lei, generand astfel vanzari maimari in ciuda recesiunii care a determinat o restrangere acheltuielilor consumatorilor.

Reprezentantii LG Romania, companie care sustine ca si-a majoratanul trecut cu 20% vanzarile de LCD-uri si plasme, sustine caromanii au inceput sa inlocuiasca aparatele cu tub catodic (CRT) cucele de noua generatie. "Am observat ca rata de inlocuire atelevizoarelor CRT cu televizoare LCD si cu plasma a crescutspectaculos, iar vanzarile inregistrate pe aceste segmente dovedescinclinatia consumatorilor catre tehnologii noi. In 2009, piata detelevizoare LCD se ridica la jumatate de milion de unitati, dintrecare 25% sunt televizoare LCD LG. La acestea putem adauga si cotade 30% pe monitoarele LCD LG cu tuner TV integrat", au precizatpentru ZF reprezentantii LG Romania. "Anul acesta, pretul mediu alunui televizor a ajuns la 1.900-2.000 de lei", au adaugat ei.

Potrivit unei estimari a companiei UPC, numarul doi pe cablu TVin Romania, la finele anului trecut mai putin de un milion deromani aveau televizoare de ultima generatie, compatibile cuemisiuni in format HD. Dintre acestia, mai putin de 100.000 aveautelevizoare Full HD - fapt care arata ca piata locala are unpotential important de vanzari pe acest segment. Repre zentantiiSony Romania declarau de altfel recent intr-un interviu pentru ZFca vanzarile de TV-uri HD au crescut imediat ce UPC si Rom telecomau lansat televiziunea de inalta definitie.

La jumatatea anului trecut operatorii de servicii TV aveauaproape 6 milioane de clienti pentru cablu sau satelit TV. InRomania sunt 7,5 milioane de gospodarii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO