Business Hi-Tech

Românii au vânat cupoane de reduceri de un milion de euro în primele două luni ale anului

Românii au vânat cupoane de reduceri de un milion de euro în primele două luni ale anului

În primele două luni din 2011 s-au vândut 10.200 de vouchere cu oferte la pizza, în valoare de 25.000 de euro

Autor: Magraon Andreea

02.03.2011, 23:50 252

Românii au cumpărat în primele două luni ale anului cupoane dereduceri de un milion de euro, cele mai căutate fiind ofertele lapizza, potrivit datelor furnizate de site-ul www.cautareduceri.ro,agregator al informaţiilor de pe 26 de site-uri de profil de pepiaţa locală, printre care groupon.ro, kuponiada.ro sauE-redus.ro.

În total au fost vândute 147.000 de cupoane în perioadaianuarie-februarie 2011, cel mai scump fiind în valoare de 1.677 delei pentru o vacanţă de două persoane la Lisabona, oferită desite-ul e-redus.ro, spune Matei Pavel (24 de ani), proprietar şiacţionar unic al Konk Media, companie care administreazăcautareduceri.ro. Cele mai ieftine vouchere vândute au avutvaloarea de 1 leu pentru mai multe categorii, de la pizza până laintrarea la patinoarul din Drumul Taberei din Bucureşti.

"Cele mai căutate domenii sunt restaurantele, ofertele la pizzafăcând ravagii de fiecare dată, dar şi saloanele de înfrumuseţare",spune Pavel. În primele două luni s-au vândut 10.200 de vouchere cuoferte la pizza, în valoare de aproximativ 25.000 de euro, potrivitcautareduceri.ro.

Cea mai mare reducere vândută până acum a fost de 99%, de un leuîn loc de 150 de lei pentru un abonament de o lună la karate.Printre cele mai vândute vouchere din acest an au fost cele de 4lei în loc de 19 lei pentru pizza pe Kuponiada.ro, dar şi 5 leipentru 50% reducere la orice achiziţie din colecţia nouă înmagazinele Accesorize.

"Cumpăr aproape săptămânal astfel de cupoane de reduceri, pentrucă pot achiziţiona anumite servicii mai ieftine pentru care în modnormal nu aş fi avut buget", spune Alex, 28 de ani.

"În principiu mă uit la acele oferte care-mi sunt totalinaccesibile, cum ar fi saloanele de lux de infrumuseţare saurestaurantele", a declarat Ana (24 de ani), studentă. Ea a adăugatcă în alegerea voucherelor contează foarte mult localizareageografică a locului care face oferta, cum ar fi sălile de fitness,dar şi valabilitatea ofertei (o lună, două, trei).

Cautareduceri.ro a fost lansat la mijlocul lunii octombrie 2010,cu o investiţie iniţială de 10.000 de euro. "Nu m-am gândit atuncică ar putea aduce profit. Pe atunci existau doar patru site-uri pepiaţa locală care ofereau cupoane de reduceri. Doar după exploziade site-uri similare (începută la finele anului trecut Ð n.red.),am început să investim din ce în ce mai mult în companie", spunePavel, care nu a dat detalii cu privire la veniturile Konk Media.În luna decembrie pe piaţa locală a intrat şi Groupon, cel mai maresite de acest fel din lume, care ţinteşte un rulaj de 0,4 milioanede euro pe lună.

Modelul de business al cautareduceri.ro se bazează pecomisioanele percepute din vânzările făcute de site-urile dereduceri prin intermediul site-ului şi pe veniturile dinpublicitate.

"Vrem ca în 2-3 luni să găsim şi un partener puternic", spunePavel. Proprietarul site-ului este absolvent al Academiei deŞtiinţe Economice Bucureşti şi mai deţine şi portalul de concursurionline konkurs.ro, lansat în 2008, şi administrat de Konk Media.Potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor, Konk Media a încheiat2009 cu un profit de 1.151 de euro la afaceri de 28.527 deeuro.

În prezent cautareduceri.ro afişează informaţiile de pe 26 desite-uri, care prezintă oferte din Bucureşti, Timişoara, Braşov,Contanţa, Cluj şi Iaşi. Potrivit fondatorului cautareduceri.ro, înprezent sunt în curs de lansare de 20 de atfel de site-uri, dintrecare câteva chiar cu suportul unor publisher mari. Potrivit luiMatei Pavel, dintre site-urile pe care le monitorizează, cele carevând cel mai mult prin intermediul cautareduceri.ro sunt FunDeal,TopDeals, CityDays, GetADeal şi E-Redus.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO