Coşul mediu de cumpărături online a crescut cu 15% în 2024 faţă de anul precedent, iar cererea s-a concentrat pe categorii precum telefoane mobile, televizoare şi electrocasnice mari – segmente în care evomag şi-a consolidat poziţia pe piaţă, au transmis reprezentanţii retailerului online evomag printr-un comunicat. O altă tendinţă observată în 2024 a fost creşterea utilizării plăţii în rate, care a reprezentat aproximativ 15% din totalul comenzilor evomag.
„Românii devin mai atenţi la calitate, orientându-se către produse care le oferă un raport optim între preţ şi beneficii. În acest context, încrederea în retailerii locali face diferenţa, mai ales atunci când este vorba despre achiziţii importante, cum ar fi produsele premium sau de valoare ridicată. Este o oportunitate majoră pentru companiile locale să capitalizeze pe reputaţia lor, pe proximitate şi pe o mai bună înţelegere a nevoilor consumatorilor români, consolidându-şi astfel poziţia pe o piaţă tot mai competitivă”, a spus Mihai Pătraşcu, CEO al evomag.
Pentru anul viitor, evomag estimează o accelerare a creşterii comerţului online, cu un avans general al pieţei de aproximativ 10%, în timp ce retailul offline va înregistra o creştere mai modestă.