Business Hi-Tech

Romanii, printre cei mai activi utilizatori de Facebook, Twitter si Hi5 din Europa

Romanii, printre cei mai activi utilizatori de Facebook, Twitter si Hi5 din Europa
01.03.2010, 00:00 142

Desi doar o treime dintre romani au acces la internet, acestiase afla pe primele locuri din Europa in ceea ce priveste utilizarearetelelor sociale (social networking), potrivit unui studiuMarketers & Consumers, Digital & Connected (MCDC), realizatde IAB Europe.

Astfel, daca in medie jumatate dintre repondentii europeni si-auactualizat sau si-au actualizat profilul pe o retea sociala inultima luna, ponderea in cazul romanilor se situeaza la 61%.Ungarii sunt si mai activi in acest tip de activitate, cu o rata deimplicare de 65%. Site-ul retelei Hi5 a inregistrat in ianuarie 4,6milioane de clienti unici si 60 de milioane de vizite in Romania,potrivit datelor anuntate de Biroul Roman de Audit alTirajelor.

La polul opus, romanii ocupa o pozitie codasa la activitatile deonline banking, numai 19% dintre acestia folosind frecvent acestserviciu, fata de media continentala de 52%.

Rezultatele sondajului realizat pe un esantion de 32.000 depersoane din 16 tari europene a relevat de asemenea faptul cainternautii din Europa de Est au un apetit ridicat pentrudivertismentul online, in conditiile in care 49% dintre romani,ungari si polonezi aleg sa se uite la TV sau la continut videoonline, 44% asculta radio in timp real pe internet, 31% descarcamuzica, in timp ce 27% se joaca sau practica pariuri online.

Comertul electronic reprezinta o activitate uzuala pentruutilizatorii de internet in special in Europa vestica si nordica.In particular, est-europenii se orienteaza mai degraba catreachizitia unui produs de la un alt utilizator de internet decat depe un site specializat de e-commerce. Totodata, repondentii dinEuropa de Est sunt cei mai "pasionati" internauti, o treime dintreacestia petrecand, in medie, trei ore sau chiar mai mult pentrufiecare sesiune online.

Romanii sunt fruntasi si la utilizarea motoarelor de cautare,96% dintre acestia apeland la acestea cel putin o data pesaptamana.

Rata penetrarii internetului oscileaza puternic de la tara latara, de la 85% in Olanda la numai 32% in Romania, insa intervalulde timp petrecut online sau frecventa acestui tip de activitate nudifera prea mult la nivelul continentului.

"Rezultatele ne-au furnizat o serie de informatii utile pentru aintelege consumatorul din fiecare din cele 16 piete pe care s-aefectuat cercetarea si, de asemenea, o viziune europeana deansamblu", a declarat Catherine Borel, head of research in cadrulIAB Europe.

Potrivit studiului IAB, majoritatea conexiunilor la internet inEuropa sunt de tip broadband, insa penetrarea wireless-ului ingospodarii difera semnificativ, de la 63% in Norvegia pana la 19%in Ungaria.

89% dintre internautii europeni utilizeaza un client de e-mailcel putin o data pe saptamana, in timp ce 43% comunica cu altepersoane prin intermediul chat-ului si al programelor de mesagerieinstanta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO