Business Hi-Tech

Romtelecom a deschis un magazin online pe o platformă creată de Deutsche Telekom

Romtelecom a deschis un magazin online pe o platformă creată de Deutsche Telekom

Autor: Adrian Stefan Seceleanu

12.04.2011, 23:35 431

Un breloc din colecţia Bugatti din argint masiv, un aspiratorKarcher, o periuţă de dinţi electrică Braun sau diverse electroniceşi electrocasnice pot fi achiziţionate de marţi de la operatorul detelefonie fixă Romtelecom, după ce compania şi-a deschis un magazinonline, la adresa www.clickshop.ro, pe o platformă şi după un modelpus în practică de gigantul german Deutsche Telekom (DT) înGermania, Olanda şi Austria.

DT este acţionar indirect al Romtelecom prin grupul elenOTE.

Intrarea Romtelecom pe comerţul online, după ce operatorul alansat recent şi un portal unde se pot vedea emisiuni TV live şifilme, arată atât preocuparea fostului monopol din telefonia fixăde a-şi mări prezenţa online, cât şi interesul ridicat şi nivelulde implicare al Deutsche Telekom pentru România - în ciudadeclaraţiilor vagi sau refuzului de a comenta planurile privindpiaţa locală ale germanilor.

Pentru moment în magazinul online al Romtelecom, denumit deoperator "mall", sunt disponibile diferite produse aparţinând unorbranduri internaţionale de marcă, care sunt livrate direct dinGermania. Unele dintre produse au meniu sau tastatură în limbagermană, însă numărul acestora este limitat.

"Produsele sunt de provenienţă germană, special aduse pentrucomenzile Clickshop. Multe dintre acestea au avantajul unor preţurimai mici decât cele similare existente pe piaţa autohtonă.Produsele cu tastatură în limbă germană precum laptopurile sauimprimantele sunt în nu­măr foarte limitat", a declarat pentru ZFCristina Popescu, directorul de comunicare al Romtelecom.

Toate produsele au manuale de utilizare şi în format electronic,care pot fi descărcate direct de pe site. Transportul produselorachiziţionate este gratuit pentru orice comandă de peste 300 delei.

Potrivit datelor de pe site, clienţii pot plăti şi cu cardul,achiziţiile fiind procesate prin saferpay.com, o soluţie furnizatăde o companie parte a grupului elveţian SIX Group.

De ce a intrat Romtelecom pe acest segment de business? Pentru"venituri şi oportunitatea de a intra pe o piaţă foarte dinamicăcum este cea a comerţului online", spune Cristina Popescu. Dar nuintră acest "mall" în contradicţie/concurenţă cu magazinul onlinedeja lansat de Romtelecom pe site-ul propriu, unde se vând produseprecum televizoarele? Oficialii Romtelecom susţin că nu: "Magazinulonline s-a creat pentru a vinde servicii şi produse legate oarecumde serviciile noastre - televizoare, telefoane, modemuri,imprimante. Mallul online de produse clickshop.ro este un conceptnou, făcând parte dintr-o nouă linie de business, după un model DTadaptat la nevoile şi cerinţele pieţei din România".

Romtelecom lucrează după un model german şi are rol dedistribuitor, dar clickshop.ro este exclusiv în proprietateaRomtelecom, astfel că "mallul" ar putea lista şi produse locale."Product Managerii împreună cu managerul shopului decid ce produseintră în portofoliu. Nu excludem, ba chiar ne dorim parteneriate cufirme locale."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO