Business Hi-Tech

Romtelecom: Sub 20% din gospodariile din mediul rural au PC si internet

Romtelecom: Sub 20% din gospodariile din mediul rural au PC si internet

Ovidiu Ghiman (dreapta), director pentru strategie al Romtelecom: Trebuie sa gasim metode de a stimula interesul pentru internet in mediul rural

26.11.2009, 23:12 273

Serviciile internet vor ramane si in anii viitori motorul decrestere al industriei locale de comunicatii in conditiile in carerata de penetrare a calculatoarelor si internetului este de 50% inmediul urban si mai mica de 20% in cel rural - reprezentand astfelun potential semnificativ de a atrage clienti noi, spune OvidiuGhiman, director pentru Strategie si Dezvoltarea Afacerii in cadrulRomtelecom.

"Internetul de mare viteza continua sa se dezvolte si vacontinua sa impinga in sus piata telecom. Insa pentru a creste simai mult in mediul rural operatorii va trebui sa faca eforturipentru ca potentialii clienti sa inteleaga care ar fi utilitateacalculatorului si netului", a spus Ghiman in cadrul conferinteiMediafax talks about Telecom Industry. "Acum in mediul ruralprincipala activitate pe net este vizitarea paginilor (browsingul),insa interesul ar putea creste daca ar exista si aplicatii care saintereseze acest public", a adaugat el.

In Romania exista aproximativ 7,5 milioane de gospodarii, dincare aproximativ o jumatate sunt in mediul rural.

Romtelecom a atins un numar "deloc neglijabil" de clienti pesegmentul serviciilor de acces la internet prin tehnologie farafir, mai multi abonati la telefonia fixa sau televiziunea prinsatelit optand si pentru aceste servicii, a adaugat Ghiman. "Unnumar semnificativ de clienti Romtelecom care s-au abonat laserviciile de telefonie fixa sau televiziunea prin satelit au optatsi pentru serviciul de internet broadband mobil. Numarul lor nueste deloc neglijabil", a afirmat Ghiman, fara a oferi mai multedetalii.

In septembrie 2008, Romtelecom a castigat licitatia pentrulicenta de telecomunicatii in benzile de frecvente de 410-415 MHzsi 420-425 MHz. La inceputul lunii aprilie 2009, operatorul alansat serviciul de acces mobil la internet in baza acesteilicente, care permite si furnizarea de servicii de telefoniemobila. Compania concureaza pe acest segment cu Orange, Vodafone,dar si cu Zapp - operator preluat recent de Cosmote. Ghiman aafirmat ca strategia operatorului a vizat, cu precadere, promovareaserviciului de acces mobil la internet. "Credem ca internetul mobileste o optiune viabila pentru reducerea decalajului digital intrezonele urbane si rurale", a mai spus reprezentantul companiei.

Baza de clienti a Romtelecom s-a majorat cu 32% pe segmentulserviciilor de internet broadband, la peste 750.000 de utilizatori,respectiv cu 49% pentru televiziunea DTH (prin satelit), la831.000.

Industria locala de telecomunicatii a reusit sa faca fata "cubine" provocarilor crizei financiare, prin adaptarea ofertei lacerintele clientilor si stimularea consumului, care au condus lacresterea traficului cu peste 30% in retelele mobile, a declaratCatalin Marinescu, presedintele arbitrului telecom.

"Operatorii au reusit sa isi mentina sau chiar sa isi sporeascaportofoliul de clienti, prin oferte agresive. Pe termen lung,majorarea numarului de clienti se va constitui ca o rezerva pentruviitoarele cresteri ale afacerilor operatorilor detelecomunicatii", a spus Marinescu, prezent la conferintaMediafax.

Potrvit datelor Autoritatii Nationale pentru Administrare siReglementare in Comunicatii (ANCOM), cresterea traficului inretelele de telefonie mobila a fost de 33,9% in primele sase lunifata de finele anului 2008, in timp ce numarul de utilizatori ascazut cu 60.000, la 24,4 milioane.

In privinta telefoniei fixe, numarul de linii a crescut cu17,8%, la 5,3 milioane, in timp ce traficul de voce a scazut cu 16%fata de iunie 2008.

Rata penetrarii telefoniei fixe a ajuns la 24,7% la 100 delocuitori, in crestere cu 3,6% fata de iunie 2008. Raportat la 100de gospodarii, rata penetrarii a avansat cu 3,1 puncte, la54,6%.

Datele ANCOM arata ca numarul legaturilor la internet a ajuns lacinci milioane la finele primului semestru al acestui an, de la 3,9milioane in decembrie 2008 si de la 3,2 milioane in urma cu 12luni.

ANCOM este institutia care stabileste regulile pentru piata decomunicatii din Romania si urmareste respectarea acestora. Cei maiimportanti jucatori pe piata locala de profil sunt Orange Romania,Vodafone Romania, Cosmote Romania, Telemobil (Zapp Mobile) siRCS&RDS, alaturi de Romtelecom si UPC Romania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO