Business Hi-Tech

Samsung atacă zona premium cu Note 9, telefonul cu încasări într-un an cât întreg businessul Allview

Alexandru Costache, head of telecom product management în cadrul Samsung România: Credem că am venit cu o propunere foarte bună de produs, iar estimările noastre sunt că vom depăşi cu Note 9 cifrele de anul trecut

Autor: Adrian Seceleanu

24.08.2018, 00:07 581

Samsung, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de smartphone-uri, cu o cotă de aproximativ 50% după numărul de unităţi livrate şi venituri, a înregistrat pentru noul său smartphone Note 9 mai multe precomenzi decât pentru modelul anterior, lansat în urmă cu un an, şi estimează că per ansamblu vânzările vor fi mai mari, chiar dacă preţul de pornire pentru terminal a urcat în acest an la 1.000 de euro.

„Ne bucură re­zultatele pe care le avem până în acest moment cu Note 9, precomenzile înregistrate până în acest moment fiind deja într-o uşoară creştere com­parativ cu cele pentru Note 8, realizate în urmă cu un an. Rezultatele de până acum sunt cu atât mai îmbucurătoare cu cât, deşi nu avem disponibile încă cifrele finale (perioada de precomenzi pentru Note 9 se va încheia abia astăzi, la finalul zilei), comparaţia cu anul trecut este una optimistă. Cifrele de precomenzi sunt deja mai mari, deşi intervalul disponibil pentru pre-order coincide cu perioada de vacanţă şi este mai scurt decât în cazul lui Note 8 - două săptămâni în loc de trei”, a declarat pentru ZF Alexandru Costache, head of telecom product management în cadrul Samsung România.

Telefoanele premium precum Note 9 sau Apple iPhone X, cu preţuri de peste 1.000 de euro, reprezintă un procent infim din cele peste 4 milioane de smartphone-uri cumpărate într-un an în România, însă au o pondere semnificativă în încasări şi au şi rolul de a trage după ele modelele din gamele inferioare. Conform datelor ZF, Samsung a vândut în România mai puţin de 30.000 de unităţi din modelul Note 8, în timp ce estimările pentru noul model ar fi de vânzări în peste 30.000 de exemplare. Samsung ar încasa astfel peste 30 mil. euro din vânzarea seriei Note 9, cam cât întreg businessul anual al prodcătorului local de smartphone-uri Allview.

Reprezentanţii companiei nu au comentat cifrele citate de ZF, însă au arătat că mizează pe rezultate mai bune pentru noul model. „Credem că am venit cu o propunere foarte bună de produs, iar estimările noastre sunt că vom depăşi cifrele de anul trecut cu Note 9”, a declarat Alexandru Costache.


Cel mai scump model din seria Note 9, pentru care livrările încep astăzi, costă 1.300 de euro. Smartphone-ul, cu un ecran de 6,4 inchi şi una dintre cele mai puternice configuraţii tehnice de pe piaţă, se diferenţiază de competiţie în principal prin „creionul digital”, care poate fi utilizat pentru a lua notiţe şi a realiza diferite acţiuni şi care din acest an poate juca şi rol de „telecomandă” pentru a realiza fotografii sau a derula slide-uri dintr-o prezentare, de exemplu.


El a adăugat că nu se aşteaptă ca preţul să fie un impediment. „Referitor la preţul noului Note 9, nu credem ca va exista un impact din punctul de vedere al preţului. Pe măsură ce utilizatorii se informează tot mai mult înainte de achiziţie şi ca urmare a apetitului pentru produse cu funcţii avansate, segmentul premium în România continuă să înregistreze un avans important, obser­vându-se o creştere a vânzărilor pentru telefoanele cu preţuri de peste 800 şi, respectiv, peste 1.000 de euro.” Piaţa de smartphone-uri din România a crescut într-adevăr în primul semestru cu peste 40% din punct de vedere valoric, tocmai pe fondul apetitului tot mai mare pentru modelele mai scumpe.

Cine vor fi clienţii din România care vor achiziţiona Note 9? „Utilizatorii targetaţi pentru Note 9 se înscriu în categoria «Next Generation achievers» şi au vârste cuprinse între 25 şi 44 de ani, sunt focusaţi pe carieră şi îşi doresc în general mai mult prin stilul de viaţă pe care îl au. Din punct de vedere socio-demografic, vorbim în special cu mediul urban (85%), absolvenţi de studii superioare (51%), care fac parte din mediul de business”, afirmă Costache.

 

Samsung a rămas fără şeful diviziei de telecom, Cristian Cojocaru

Cristian Cojocaru, şeful diviziei de telecom a Samsung România, a părăsit subsidiara gigantului sud-coreean, după un mandat de aproximativ trei ani la vârful liderului pieţei locale de smart­phone-uri, au declarat pentru ZF surse din industrie. În cei trei ani de mandat ai lui Cristian Cojocaru Samsung şi-a consolidat poziţia în România, atât din punctul de vedere al numărui de unităţi vândute, cât şi al veniturilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO