Valoarea pieţei de ecrane profesionale („video display“) - în care sunt incluse soluţii de tip „digital signage“, video-wall, televizoare pentru hoteluri şi ecrane interactive, a crescut anul trecut pe plan local, apropiindu-se de 30 mil. euro, în condiţiile în care tot mai multe companii, în special din industria de retail, au ales să digitalizeze modul în care interacţionează şi atrag clienţii.
În 2014, vânzările de ecrane profesionale erau estimate la circa 20 de milioane de euro, iar anul trecut Samsung România, liderul pieţei de profil, anticipa o creştere la 25 mil. euro, mai rapidă decât cea previzionată iniţial. În acest ritm, România ar putea recupera decalajul faţă de pieţele vestice în circa doi ani.
„Piaţa din România este un pic în urma ţărilor vestice, însă decalajul va fi recuperat pentru că acesta este viitorul, iar inovaţia atrage clienţi. În plus, jucătorii din retail, fashion, şi mallurile îşi doresc să îşi mărească veniturile, iar aceasta este o metodă simplă şi eficientă de a atrage noi clienţi. Estimez că în maximum doi ani o să fim la acelaşi nivel cu ţările din vestul Europei“, a declarat pentru ZF Mihai Tamaş, şeful diviziei enterprise din cadrul Samsung România.