Vânzările de tablete au crescut anul trecut din punct de vedere cantitativ cu 40%, ajungând la 800.000 de unităţi, însă din punct de vedere valoric avansul a fost de doar 2%, la 90 de milioane de euro, dată fiind competiţia acerbă pe preţuri de pe piaţa locală de profil. Rata de creştere înregistrată anul trecut pe piaţa de tablete este mai mică decât cea din 2013, când aproape că s-au triplat vânzările faţă de 2012, ceea ce indică tendinţa de maturizare a acestui segment de dispozitive mobile.
„Anul trecut, piaţa de tablete a continuat să crească, în principal în unităţi, depăşind cu circa 40% vânzările din 2013, până la aproximativ 800.000 de unităţi. Creşterea a fost accelerată cu precădere de segmentul low-cost, ceea ce a determinat şi o scădere a preţului mediu la nivelul pieţei“, a declarat pentru ZF Alexandru Munteanu, head of telecom division în cadrul Samsung Electronics România, lider pe piaţa locală de dispozitive mobile - smartphone-uri şi tablete.
Piaţa locală de tablete este dominată de producătorii autohtoni, precum Allview, E-Boda, Evolio, Serioux sau Utok, care împreună deţin circa 50% din piaţă din punctul de vedere al numărului de unităţi vândute, dat fiind că produsele comercializate de aceştia au preţuri care pornesc de la 200 lei.