Business Hi-Tech

Samsung schimbă şeful diviziei de smartphone-uri

JK Shin conducea din anul 2009 divizia de telefoane a Samsung

JK Shin conducea din anul 2009 divizia de telefoane a Samsung

Autor: Oana Stupinean

02.12.2015, 00:03 471
Ratarea ţintelor de vânzări pen­tru telefoanele din seria Ga­laxy S6 şi scăderea pe ansamblu a cotei de piaţă globale pe seg­mentul smartphone-urilor au de­ter­minat Samsung să numească un nou şef în fruntea diviziei care răs­punde de telefoanele mobile, aceas­ta fiind cea mai importantă mu­tare făcută de gigantul sud-co­re­ean în ultimii ani, scrie Reuters.

JK Shin, care conduce din anul 2009 divizia de telefoane a Samsung şi care a contribuit la explozia companiei pe acest seg­ment prin seria Galaxy, nu se va mai ocupa zi de zi de manage­ment, care va fi preluat de Koh Dong-Jin, scrie Bloomberg. Shin, care a contribuit la dezvoltarea ra­pidă a seriei de telefoane Galaxy, va rămâne preşedinte şi co-CEO al diviziei internaţionale Samsung Electronics.

„Decizia Samsung sugerează că îşi va reorganiza modelul de bu­si­ness şi va pune accent pe rea­li­zarea de software. Noul lider va in­vesti resursele pentru a impul­sio­na sectorul soft­ware“, spune Greg Roh, analist la com­pania HMC In­vestment Secu­rities din Seul.  

Anunţul vine în­tr-o perioadă difi­ci­lă pentru com­pa­nia core­ea­nă, când seria de tele­foane Galaxy pier­de te­ren în faţa Apple şi este ame­nin­ţată şi de creş­terea com­pe­tiţiei din partea pro­ducătorilor chinezi de smart­phone-uri, pre­cum Xiao­mi şi Huawei. Galaxy nu mai este cel mai vândut produs pe piaţa din China, Samsung preconizând scă­deri ale profitului cu 8,2 puncte pro­­centuale, fiind cea mai im­por­tan­tă scădere a companiei din 2011.

Decizia companiei coreene de a face schimbări spre finele anului poate însemna faptul că gigantul se străduieşte pe ultima sută de metri să-şi atingă obiectivele de vân­zări stabilite la începutul anului.

La 54 de ani, Koh a petrecut cei mai mulţi ani din cariera sa în dez­voltare şi cercetare, dar şi în supra­vegherea echipei de stra­te­gie tehnologică din anul 2007 până în 2014. De ase­menea, el a aju­tat la promovarea par­tene­riatelor din­tre Samsung şi gi­ganţi ca Google, Micro­soft, dar a supra­ve­gheat şi re­a­li­za­rea dis­po­zitiv­elor Ga­laxy S6 şi Ga­laxy Note 5.

Shin, la cei 59 de ani ai săi, este cu­noscut în indus­trie pentru experti­za în sectorul hard­ware, dar a şi de­ve­nit cu­nos­cut utili­za­tori­lor prin pre­zen­ta­rea dispoziti­vu­lui Galaxy S4, în timpul lansării din 2013 din New York. De ase­me­nea, el a luat par­te la propul­sa­rea companiei co­reene pe primul loc în lume pe piaţa de smart­phone-uri.

În 2011, când Shin a preluat conducerea diviziei de business a Samsung Electronics, compania vindea 94,2 milioane de smart­phone-uri pe an. Numărul a cres­cut anul trecut la 318,2 milioane de unităţi, potrivit unor date fur­ni­zate de Bloomberg.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO