Business Hi-Tech

Şapte români din Târgu-Mureş au creat robotul Dora, care îi ajută pe candidaţi să îşi găsească job prin Facebook. Călin Ştefănescu, cofondator al Happy Recruiter: „În prima lună, robotul Dora a făcut peste 41.000 de interviuri, iar mai mult de 1.800 de persoane au fost angajate sau sunt în curs de angajare”

Autor: Adelina Mihai

22.03.2018, 10:15 2603

Călin Ştefănescu, 39 de ani, un antreprenor din Mureş de al cărui nume se leagă crearea platformei de recrutare Tjobs, este unul dintre cei şapte cofondatori ai Happy Recruiter, o platformă care foloseşte inteligenţa artificială pentru recrutarea de personal de pe reţelele de socializare.

„Happy Recruiter a pornit de la ideea de a rezolva două dintre problemele sectorului de recrutare şi de a ne folosi de inteligenţa artificială şi automatizarea în recrutare. Prima problemă se referă la candidat: am căutat o soluţie pentru a-i oferi un loc de muncă unui candidat când acesta caută un loc de muncă într-o anume locaţie pe care şi-o doreşte, exact în momentul în care are nevoie de un nou job şi pe salarizarea pe care o acceptă. Un fel de job hunter personal pentru fiecare candiat. A doua problemă se referă la HR sau recrutor, căruia îi uşurăm munca livrându-i doar candidaţi care sunt interesaţi în mod concret de poziţiile pe care le oferă”, a spus Călin Ştefănescu, cofondator al Happy Recruiter, un proiect lansat la începutul acestei luni.

Astfel, robotul Dora - numele bot-ului de recrutare al Happy Recruiter - adresează un set de întrebări candidaţilor aflaţi în căutarea unui loc de muncă şi care ţintesc o anumită poziţie scoasă la concurs de angajatori. Candidaţii - care răspund la întrebări prin intermediul Facebook Messenger - sunt întrebaţi de robotul Dora dacă au experienţă în meseria pentru care au aplicat, când au lucrat ultima oară, de când ar fi disponibili să înceapă munca sau ce salariu aşteaptă. Ulterior, Dora sortează candidaţii care au pretenţii conforme cu aşteptările angajatorului şi programează un interviu cu candidatul, când acesta este disponibil, urmând să fie contactat în acel interval de către recruiter.

„În general, un recrutor dintr-o com­panie sau dintr-o agenţie de recrutare pier­de peste 50% din timp căutând şi respin­gând candidaţi care nu sunt eligibili sau nu do­resc jobul respectiv”, a mai spus Călin Ştefănescu.

Happy Recruiter are şapte cofondatori, o parte dintre aceştia fiind persoane cu experienţă în recutare, marketing, product development şi dezvoltare agilă.

Toţi cei şapte cofondatori sunt din Târgu-Mureş şi au lucrat împreună la Tjobs, platformă de recrutare cu oferte de muncă pentru străinătate deţinută acum de un holding olandez. Cei 7 cofondatori ai Happy Recruiter sunt: Mădălina Rigo (recruiter), Raluca Ştefănescu (recruitment Manager), Liviu Livanu (sales manager), Dragoş Lup (project manager), George Cheteles (CTO), Andrei Cornea (data analyst) şi Călin Ştefănescu (business developer).

Compania a lansat pe 15 ianuarie o versiune beta a platformei, restrânsă, în care  unele companii au fost invitate să testeze şi să folosească sistemul, care a început deja să genereze încasări. Platforma Happy Recruiter se adresează în special candidaţilor care îşi caută un loc de muncă în zona de blue collar, aceasta fiind aria unde fondatorii au experienţă, dar şi pe fondul nevoilor actuale de pe piaţa muncii, atât ale candidaţilor, cât şi ale recruiterilor.

„Vom termina Q1 2018 cu aproximativ 50.000 euro încasări şi cu peste 60 de companii care folosesc sistemul de recrutare. Absolut toate încasările le reinvestim în dezvoltare, în optimizarea inteligenţei artificiale, în marketing şi în deschiderea unei noi pieţe anul acesta”, a mai spus Călin Ştefănescu.

Preţurile pentru folosirea platfor­mei Happy Recruiter de către companii va­riază între 222 de euro pe lună (pen­tru un proiect de recrutare cu până la patru poziţii deschise) şi 1.999 de euro pe lună (pentru un număr nelimitat de proiecte de recrutare, cu câte peste 20 de poziţii deschise).

Călin Ştefănescu a mai spus că în martie, prima lună de funcţionare a sistemului Happy Recruiter, numărul candidaţilor a crescut foarte rapid, iar robotul Dora a făcut 41.277 de interviuri, din care 1.842 de persoane au fost angajate sau sunt în curs de angajare.

Întrebat de investiţiile făcute în plat­for­mă şi de sursa finanţării, el a răspuns: „În cazul investiţiei am ales abordarea că banii nu sunt un impediment în a dezvolta ceva. Deşi am avut câteva oferte de finaţare iniţială, le-am refuzat şi am pornit Happy Recruiter cu absolut zero cash, am lucrat într-un apartament la subsolul unui bloc din Târgu-Mureş, puţin înghesuiţi, dar foarte motivaţi, cu un scop comun foarte bine definit”.

În prezent, robotul Dora funcţionează doar în Facebook Messenger, însă în următoarele luni urmează ca aceste zone de intervievare a candidaţilor să se diversifice.

adelina.mihai@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO