Business Hi-Tech

Sarbatorile vor genera cumparaturi online de peste 30 de miliarde de dolari in SUA

27.11.2007, 19:01 22

Debutul sezonului de cumparaturi de sarbatori va determina o crestere accelerata a comertului online in Statele Unite, in ciuda problemelor de pe piata creditelor, potrivit datelor furnizate de mai multe firme de cercetare a pietei, citate de presa internationala.
comScore estimeaza ca valoarea totala a cumparaturilor online realizate in prima luni de dupa sarbatoarea nationala Thanksgiving ar putea depasi 700 mil. $ (474,7 mil. euro), in timp ce cheltuielile totale online in sezonul de sarbatori vor atinge 30 mld. $ (20,3 mld. euro), in crestere cu 20% fata de anul trecut.
Conform federatiei nationale de retail din Statele Unite, ziua de ieri, denumita "Cyber Monday", marcheaza prima mare explozie in domeniul cumparaturilor online. Insa, datele furnizate pana in prezent arata ca sezonul de cumparaturi pentru sarbatori este deja in plina desfasurare, prima ascensiune brusca fiind inregistrata in prima vineri de dupa Thanksgiving, denumita si "Black Friday".
Analistii de la comScore au precizat ca, in primele 18 zile ale lunii noiembrie, cheltuielile din retailul online din Statele Unite au depasit 7 mld. dolari (4,7 mld. euro), cu 17% peste nivelul inregistrat in perioada similara a anului trecut. Analistii au avertizat insa ca cifrele inregistrate in cea de-a doua perioada a lunii vor putea caracteriza mai bine evolutia ulterioara a retailului online in perioada de sarbatori.
Firma de cercetare eMarketer preconizeaza ca nivelul veniturilor generate de cumparaturi online pentru sarbatori vor creste de la 26,2 la 31 mld. $ (17,8 - 21 mld. euro), iar analistii de la Forrester Research sustin ca americanii vor cheltui 33 mld. $ (22,3 mld. euro) pe retailul online in aceeasi perioada de timp.
"Un numar mare de consumatori vor prefera sa isi cheltuiasca banii online decat in magazinele traditionale de retail", a declarat Jeffrey Grau, analist in cadrul eMarketer.
Numerele propuse de catre firmele de cercetare sunt destul de optimiste, iar federatia nationala de retail din Statele Unite este de parere ca retailul online va urca cu doar 4% anul acesta, ceea ce ar reprezenta cel mai scazut nivel de crestere din anul 2002.
eMarketer avertizeaza ca si magazinele online incep sa fie influentate de evolutia negativa a economiei Statelor Unite. Studiul firmei de cercetare arata ca ritmul actual de crestere al cheltuielilor online in perioada de sarbatori se situeaza sub nivelul de 25,4% inregistrat anul trecut.
"Companiile de e-commerce s-ar putea confrunta cu reducerea semnificativa a marjelor de profit, pe masura ce competitia se intensifica", a declarat Malindi Davies de la CIBC World Markets, adaugand ca a observat o crestere puternica a numarului de promotii din partea magazinelor online, precum si intesificarea numarului de campanii de publicitate prin direct mail sau e-mail.
Analistul Grau de la eMarketer a precizat ca multi utilizatorii isi alterneaza perioadele de cumparaturi, preferand sa achizitioneze produse la inceputul lunii noiembrie, inainte de debutul sezonului, sau cu o saptamana inainte de Craciun, atunci cand este mult mai probabil sa gaseasca reduceri atractive.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO