Business Hi-Tech

Şase antreprenori din Cluj vor să dezvolte un “Amazon al serviciilor B2B” pentru Europa

Şase antreprenori din Cluj vor să dezvolte un “Amazon al serviciilor B2B” pentru Europa

Andrei Pantelimon, CEO Enso

Autor: Alexandra Cepăreanu

21.10.2020, 00:00 2203

Andrei Pantelimon, împreună cu alţi cinci antreprenori din Cluj, a dezvoltat printr-o investiţie de 200.000 de euro platforma Enso care permite identificarea după criterii multiple a unor furnizori pentru peste 80 de tipuri diferite de servicii de business, de la servicii de marketing, IT&C şi resurse umane, până la servicii de curăţenie şi facility management. Cei cinci antreprenori cred că proiectul poate deveni un “Amazon al serviciilor B2B din Europa”. „Enso este platforma unde toţi cei care realizează achiziţii într-o companie, indiferent de rolul lor, pot să se conecteze cu alţi profesionişti de pe poziţii sau din industrii similare, să identifice rapid furnizori validaţi şi să desfăşoare un proces simplu de selecţie”, a spus Andrei Pantelimon, CEO al ENSO Business Services.

Asociaţii companiei clujene erau la data înfiinţării, la finalul anului 2019, Andrei Pantelimon, care deţine 66% şi mai ocupă funcţia de CEO şi cea de administrator, Sorin Moldovan, care deţine 7% şi funcţia de administrator, Attila Takacs (10%), Vlad Panut (10%) şi Alexandru Copândean (7%), potrivit datelor de la Registrul Comerţului. Între timp compania a atras o investiţie, sub forma unui parteneriat strategic, din partea companie de IT Qubiz, ce are birouri în Oradea şi în Cluj. Andrei Pantelimon afirmă că prin intermediul platformei furnizorii de servicii vor putea să fie vizibili pentru toţi clienţii lor ţintă, reducând astfel costurile de marketing şi vânzări, cu până la 90%.

„Platforma permite companiilor să identifice furnizori în funcţie de serviciile căutate şi recenziile primite, să-şi administreze propriul portofoliu de furnizori, să se conecteze cu funizori validaţi, dar şi cu alţi profesionişti care folosesc aceleaşi servicii şi să schimbe informaţii cu aceştia.” De asemenea, furnizorii îşi pot construi profile detaliate ce sunt vizibile companiilor din platformă şi se pot conecta cu alţi furnizori pentru încheierea de parteneriate. În prezent, accesul pe platformă este gratuit, atât pentru companii, cât şi pentru furnizori, urmând ca din 2021 furnizorii de servicii să plătească un abonament anual. Obiectivul companiei este ca, până la sfârşitul lui 2021, platforma să acopere principalele oraşe din România şi să aibă cel puţin 3.000 de furnizori înscrişi. De asemenea, următorul pas va fi extinderea pe noi pieţe din Europa Centrală şi de Est. „Planurile de viitor au în vedere investiţii de până la un milion de euro, în 2021, pentru extinderea geografică şi dezvoltarea de noi functionalităţi în platformă, care să completeze setul de instrumente necesare pentru gestionarea proceselor de selecţie, achiziţie, vânzare şi administrare ale relaţiei dintre companii şi furnizorii de servicii”, se arată  în comunicat.

 
AFACERI DE LA ZERO