Business Hi-Tech

Şase trenduri care vor inova sectorul de marketing în 2020: Brandurile vor trebui să se concentreze pe date, experienţe şi impactul cultural pe care îl au asupra societăţii

Şase trenduri care vor inova sectorul de marketing în...

Autor: Eduard Ivanovici

02.02.2020, 11:05 422

Publicaţia americană dedicată comeţului publicitar Adweek a publicat recent un top creat cu ajutorul inovatorilor de top din marketing de la Google, HBO, Hulu, Visa, Disney şi Sony. Aceştia au trebuit să răspundă unei singure întrebări: Ce aspect din marketing vă ridică cel mai mult entuziasmul în prezent?

Răspunsurile lor s-au rezumat, în cea mai mare parte, la şase trenduri care au luat naştere în 2019 şi vor continua să definească industria:

Democratizarea creării de conţinut

Creatorii de conţinut vor putea să îşi publice materialele pe platforme emergente de streaming şi social media. Comportamentul de consumare a conţinutului online va crea noi oportunităţi şi va forţa business-urile să îşi regândească unde şi cum îşi vor produce conţinutul şi ideile.

Voice tech şi 5G-ul

Vorbitul este una dintre cele mai naturale moduri de a intercaţiona şi va crea noi provocări şi oportunităţi pentru branduri. Progesele tehnologiei vocale şi 5G vor aduce noi nivele de umanitate tehnologiei aşa cum o cunoaştem astăzi, simplificând modul prin care interacţionăm în online şi ne va ajuta, în mod ironic, să ne detaşăm mai uşor de modul în care o folosim.

Impactul şi influenţa culturii

Clienţii încep să îţi dezvolte tot mai mult aşteptările despre ce reprezintă brandurile lor preferate. Rolul pe care brandurile îl joacă în societate se află într-o perioadă interesantă, în care companiile mari vor trebui să pună accent pe storytelling, context şi relevanţă culturală.

Sporirea personalizării

Clientul se va aştepta să fie înţeles, serviciile îndreptate spre el urmând să devină o adevărată experienţă. Trăsăturile caracteristice clientului, de la valori şi gusturi la prieteni şi identitate per ansamblu, vor trebui să însemne mai mult decât suma pe care acesta este dispus să o plătească.

Valorificarea experienţelor

Tinerii tind să pună mult preţ pe conexiunile ce le susţin valorile, în special când intră în contact cu o companie importantă. În acest sens, vom fi martorii unei mişcări palpitante în spaţiul experimental de marketing, unde experienţele autentice şi inovative de tip face-to-face vor spori puterea pe care o are un brand.

Puterea datelor

Cât timp datele vor oferi acces către o înţelegere mai bună a preferinţelor clienţilor, oamenii de marketing vor trebui să se concentreze în mod egal asupra achiziţiilor şi retururilor. Felul în care sunt utilizate datele va trebui să ţină pasul cu progresele tehnologice şi cu modul în care acestea vor schimba peisajul din sectorul marketingului.

 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO