Vodafone, numărul doi pe piaţa de telefonie mobilă cu aproape 10 milioane de clienţi, va câştiga luna viitoare, odată cu preluarea efectivă a companiei de cablu UPC, un milion de clienţi de servicii fixe şi o reţea care acoperă aproape o jumătate dintre gospodăriile din România, devenind astfel un jucător cu un business anual de aproape 1 mld. euro, care poate ataca de pe o poziţie de forţă segmentul de servicii fixe şi mobile, intrând astfel într-o competiţie şi mai dură cu rivalii de la Telekom, Digi şi într-o oarecare măsură şi cu Orange, care nu are propria reţea fixă.
Tranzacţia de 18,4 mld. euro prin care Vodafone a cumpărat operaţiunile americanilor de la Liberty Global (UPC) din România, Germania, Ungaria şi Cehia a fost aprobată ieri de Comisia Europeană, la mai bine de un an de la semnarea contractului dintre cele două părţi.
„Astăzi am primit veşti îmbucurătoare! Pentru Vodafone România, acesta este un pas important spre a deveni un operator consolidat, convergent, care va putea oferi cele mai bune servicii de pe piaţa de comunicaţii fixe şi mobile, internet şi televiziune. Suntem convinşi că, împreună cu UPC, vom aduce contribuţii importante sectorului de comunicaţii electronice, poziţionând România pe o traiectorie ascendentă în ceea ce priveşte digitalizarea“, a comentat anunţul Comisiei Europene Murielle Lorilloux, CEO al Vodafone România.
Integrarea celor două companii va crea un jucător puternic pe piaţa de telecom, a declarat şi Mihnea Rădulescu, CEO al UPC România.