Business Hi-Tech

Sectorul tehnologiei continuă să conducă topul celor mai valoaroase mărci ale lumii: Apple, Google şi Amazon sunt pe podium

Sectorul tehnologiei continuă să conducă topul celor mai valoaroase mărci ale lumii: Apple, Google şi Amazon sunt pe podium

Autor: Dorin Oancea, Mediafax

18.10.2019, 15:19 212

Apple, Google şi Amazon conduc clasamentul Best Global Brands realizat de Interbrands al celor mai valoroase 100 de mărci din lume, cu o valoare combinată de 2.130 miliarde dolari, în creştere cu 5,7%.

Sectorul tehnologiei continuă să conducă în topul celor mai valoaroase mărci globale în 2019, reprezentând jumătate din primele 10 mărci - Apple (loc 1, 234,24 miliarde dolari), Google (locul 2, 167,71 miliarde dolari), Amazon (locul 3, 125,26 miliarde dolari), Microsoft (locul 4, 108,85 miliarde dolari) şi Samsung (locul 6, 101,1 miliarde dolari)

Dell (locul 63, 9,09 miliarde dolari) revine în clasament după o absenţă de şase ani, Uber (locul 87, 5,71 miliarde dolari) şi LinkedIn (nr. 98, 4,84 miliarde dolari) sunt noii participanţi în lista acestui an.

Facebook a intrat pentru prima dată în raportul Best Global Brands în 2012, pe locul 69, înregistrând o creştere constantă în următorii cinci ani. La apogeu, în 2017, Facebook s-a clasat pe locul 8, în 2018 a căzut pe locul 9, iar după ce a scăzut cu 11,8% în 2019, acum se află pe locul 14, cu o valoare a mărcii de 39,86 miliarde dolari.

Completează primele 10 mărci din topul acestui an Coca-Cola, locul 5 (63,365 miliarde dolari), Toyota, locul 7 (56,246 miliarde dolari), Mercedes-Benz, locul 8 (50,832 miliarde dolari) şi McDonald's, locul 9 (45,362 miliarde dolari) şi Disney, locul 10 (44,352 miliarde dolari).

A 20-a ediţie a clasamentului arată că tehnologia, industria luxului şi comerţul cu amănuntul sunt sectoarele cu cea mai rapidă creştere.

Sectorul de top în privinţa creşterii în 2019 a fost luxul, cu 9 mărci în top şi cu o creştere medie de 11%. Gucci (locul 33, 15,95 miliarde dolari) este cea mai de succes marcă a sectorului, cu o creştere de 23%. Louis Vuitton (locul 17, 32,22 miliarde dolari) şi Chanel (locul 22, 22,13 mld. dolari) au înregistrat o creştere de 14% şi, respectiv, o creştere de 11% faţă de anul trecut.

Primele trei mărci cu cea mai rapidă creştere au fost Mastercard (creştere cu 25%), Salesforce (24%) şi Amazon (24%).

Doar 31 de mărci din primul raport, din 2000, mai sunt în prezent în listă, inclusiv Disney, Nike şi Gucci. 137 de mărci, precum Nokia şi MTV, au părăsit topul listă în această perioadă, iar Coca-Cola şi Microsoft sunt singurele mărci care s-au menţinut în top 10.

AFACERI DE LA ZERO