Business Hi-Tech

Şeful ANCOM: Vom publica mai multe date despre calitatea reţelelor de comunicaţii

Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM: „Vrem să dezvoltăm un fel de Waze al serviciilor de comunicaţii electronice prin care utilizatorii să marcheze practic anumite lucruri esenţiale despre calitatea serviciilor pe o hartă generată de ANCOM“

Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM: „Vrem să dezvoltăm un fel de Waze al serviciilor de comunicaţii electronice prin care utilizatorii să marcheze practic anumite lucruri esenţiale despre calitatea serviciilor pe o hartă generată de ANCOM“

Autor: Adrian Seceleanu

23.01.2017, 00:07 561
Autoritatea Naţională pentru Admi­nistrare şi Regle­men­tare în Comunicaţii (ANCOM) are în plan să pu­blice mai multe date despre cali­tatea serviciilor de comunicaţii şi ia în calcul inclusiv posibilitatea de a dezvolta o aplicaţie mobilă care să le permită utili­zatorilor să marcheze pe o hartă digitală experienţa cu serviciile de voce sau date ale unui anume ope­rator. ANCOM are în plan să facă a­ceşti paşi în con­diţiile în care cercetările de piaţă arată că pentru utili­zatorii din Ro­mânia calitatea ser­vi­ciilor a devenit mai importantă de­cât preţul, spune Că­tălin Marinescu, preşedintele instituţiei.

„Vom merge în continuare pe creşterea transparenţei faţă de calitatea serviciilor - pentru că noi am văzut din studiile noastre de piaţă că acum pe primul loc în preferinţele oamenilor nu mai este preţul, ci calitatea. Asta înseamnă că trebuie să le punem la dispoziţie oamenilor hărţi de acoperire pe drumurile judeţene şi naţionale dar şi de exemplu hărţi de acoperire privind calitatea serviciilor. Vom extinde şi  platforma Netograf: vom lansa şi o aplicaţie care poate fi instalată pe mobil. Trebuie să îi punem la dispoziţie utilizatorului instrumente prin care să vadă ce-l in­te­re­sea­ză în legătură cu ser­vi­ciile pe care le pri­meşte, fie că vor­bim de voce sau de inter­net.”

Modelul avut în vedere de ANCOM pen­tru noua apli­caţie este ase­mă­nă­tor cu cel al Waze - o aplicaţie de na­vi­gaţie prin GPS aflată în portofoliul Google - care inte­grează şi feedbackul furnizat în timp real de utilizatori (despre incidentele din trafic sau existenţa unor echipaje de poliţie pe drum, de exemplu) pentru a recomanda ruta optimă, spune Cătălin Marinescu.

„Pe termen mediu cea mai importantă pentru utilizator este experienţa lui şi cred că trebuie să găsim acele modalităţi, acele aplicaţii care să îi dea posibilitatea să puncteze care este experienţa lui fie că ne referim la calitatea semnalului la internet sau la calitatea semnalului de voce, şi să studiem cum se poate implementa un astfel de lucru.

Vrem să dezvoltăm un fel de Waze al serviciilor de comunicaţii electronice prin care utilizatorii să marcheze practic anumite lucruri esenţiale despre calitatea serviciilor pe o hartă generată de ANCOM. Momen­tan aplicaţia este la stadiul de vis, dar stu­diem această posibilitate”, a menţionat preşedintele ANCOM.

Anul acesta principala ţintă a ANCOM este aceea de a reduce blocajele birocratice întâmpinate de operatorii de comunicaţii în dezvoltarea reţelelor, odată cu intrarea în vigoare a legii infrastructurii şi a emiterii de către arbitrul telecom în colaborare cu alte instituţii a unor norme tehnice privind construirea de reţele şi a reglementării preţurilor ce pot fi solicitate pentru utilizarea domeniului public sau privat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO