Piaţa foto este în continuare în scădere pe fondul gradului de penetrare tot mai mare al smartphone-urilor care înglobează camere foto tot mai performante, cel mai afectat fiind segmentul aparatelor foto ieftine („entry-level“). Astfel, vânzările locale de echipamente foto se concentrează pe modele mai performante, piaţa de profil urmând să ajungă la sfârşitul acestui an la circa 80.000 de unităţi în valoare de 20 milioane de euro, potrivit estimărilor reprezentanţei locale a companiei japoneze Canon, unul dintre cei mai mari producători de aparate foto din lume.
„Estimăm că anul acesta se vor vinde circa 27.000 de unităţi pe segmentul DSLR (aparate foto profesionale – n. red.), şi aproximativ 50.000 de unităţi pe segmentul DSC (aparate foto compacte – n. red.). Pe segmentul DSC, cele mai mari scăderi s-au înregistrat la vânzările gamelor de produse ieftne low-end“, a declarat pentru ZF Petronius Secăreanu, director general al Canon România.
În primele şase luni ale anului s-au vândut circa 10.500 de aparate foto profesionale cu obiectiv interschimbabil (Digital Single Lens Reflex – DSLR) şi aproximativ 21.000 de aparate foto compacte (Digital Still Camera – DSC). În a doua jumătate a anului se înregistrează de obicei vânzări mai mari decât în primul semestru datorită evenimentelor de shopping precum Black Friday şi campaniilor de reduceri din perioada sărbătorilor de iarnă.