Business Hi-Tech

Şeful global al Naspers: eMag este pe drumul să devină „unicornul“ României

Şeful global al Naspers: eMag este pe drumul să devină...

Autor: Adrian Seceleanu, Sorin Pâslaru

31.08.2016, 00:07 5155

eMag, cel mai mare magazin online din România, care a ajuns anul trecut la un business de 1,95 mld. lei (438 mil. euro) cu tot cu operaţiunile din Bulgaria, Ungaria şi Polonia, poate ajunge la statutul de „unicorn“, respectiv la o evaluare de un miliard de dolari.

„Unicorn“ este denumirea dată în ecosistemul IT mondial companiilor care reuşesc să treacă de valoarea de piaţă de un miliard de dolari, iar Europa este mult în spatele SUA la acest capitol. „eMag este pe drumul de a deveni un unicorn“, a declarat într-un interviu pentru ZF Bob van Dijk, CEO al grupului Naspers din Africa de Sud, acţionarul majoritar al eMag. „Echipa din România mai are de lucru pentru a atinge acest prag, dar compania se află pe această traiectorie. eMag este una dintre «perlele» grupului“, a adăugat Dijk. El a evitat să răspundă la întrebările legate de valoarea actuală a eMag. „Nu sunt bancher. Este o companie valoroasă“, s-a eschivat el.

În contextul discuţiilor despre evaluarea eMag, Dijk a spus că retailerul ar fi putut obţine profit anul trecut dacă şi-ar fi propus acest lucru, însă momentan compania este concentrată să nu rateze oportunităţile „semnificative“ de creştere care încă există pe piaţă.

Compania are potenţial de creştere şi în România, dar şi pe pieţele emergente. „Nu vom merge în ţări precum Germania, ne interesează pieţele emergente, acolo sunt cele mai mari rate de creştere.“

Naspers, un grup cu venituri globale de 12 mld. dolari din media, TV şi comerţ electronic, deţine în România şi procesatorul de plăţi PayU şi site-urile de anunţuri OLX.ro şi Autovit.ro, însă cel mai important business este eMag, care a „înghiţit“ anul trecut şi retailerul de modă Fashion Days. Naspers a intrat în România prin achiziţia autovit.ro.

eMag estimează că va avea în 2017 comenzi de 1 miliard de euro (pentru produsele vândute de companie şi cele vândute de alte magazine prin intermediul platformei marketplace a eMag).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO