Grupul american Liberty Global (LGI) va investi în acest an în extinderea reţelelor sale fixe în zone pe care nu le acoperă deja în mai multe ţări din Europa, printre care se numără şi România, ca parte a unei strategii care vizează accelerarea ratei de creştere a veniturilor, a declarat Mike Fries, preşedinte şi CEO al operatorului de cablu, în cadrul unei conferinţe organizate de Deutsche Bank.
„Nu ne aşteptăm să funcţionăm într-un mediu cu o creştere mai redusă, ci într-unul cu o creştere mai puternică. Businessul este pe cale să accelereze din punct de vedere al ratei de creştere, este o evoluţie care va fi determinată de mai mulţi factori, printre care se numără expansiunea reţelelor. Pe lângă proiectul Lightning din Marea Britanie (o investiţie de 3 mld. lire sterline prin care vor fi acoperite 4 milioane de gospodării cu o reţea de internet fix rapid - n. red.) vom investi şi în extinderea reţelelor noastre în noi teritorii din Germania, Polonia, România, Elveţia, Austria - ca să numesc doar câteva pieţe“, a declarat Mike Fries. „Printre ceilalţi factori pe care ne bazăm pentru creşterea veniturilor se numără o abordare mai agresivă în segmentul comercial - segmentul B2B şi în special segmentul IMM şi vânzarea de servicii de comunicaţii mobile către clienţii de servicii fixe.“
Pe piaţa din România, Liberty Global acţionează sub brandul UPC şi este al doilea jucător de pe piaţa de cablu TV şi al treilea jucător de pe internet şi telefonie fixă. UPC nu a lansat în România şi servicii de telefonie mobilă sub forma unui operator mobil virtual, aşa cum a procedat pe alte pieţe. Planul de expansiune al reţelei despre care vorbea şeful Liberty Global are ca obiectiv în acest an în România acoperirea a încă 300.000 de gospodării pe lângă cele 2,6 milioane acoperite la finele anului trecut, conform unor date anunţate anterior de echipa locală. Bugetul total de investiţii al UPC România pe 2016 se ridică la 50 mil. euro.
În ceea ce priveşte posibilitatea ca Liberty Global să creeze companii în comun cu britanicii de la Vodafone şi pe alte pieţe, după modelul din Olanda, Mike Fries a spus că momentan nu există asemenea discuţii fără a exclude o asemenea posibilitate în viitor.
„Am evaluat proiectul joint venture-ului din Olanda fără a lua în calcul alte operaţiuni“, a declarat şeful Liberty Global. El a insistat asupra faptului că tranzacţia din Olanda nu implică automat alte acorduri pe alte pieţe. „Au existat numeroase informaţii privind negocierile pe care le-am purtat anul trecut cu grupul Vodafone în legătură cu un potenţial schimb de active. Uşa este mereu deschisă, ca să spun aşa, dar oamenii nu ar trebui să caute indicii pentru un acord mai extins în acordul semnat în Olanda. Dar uşa noastră este mereu deschisă, aşa cum am mai spus.“
Şi Vittorio Colao, CEO al Vodafone, a declarat recent că grupul britanic nu discută cu Liberty Global alte tranzacţii şi că pentru moment se va concentra pe operaţiunile mobile pe piaţa din România. „Pentru momentul de faţă strategia noastră (din România - n. red.) este concentrată pe segmentul mobil. (…) „Pentru moment nu discutăm cu Liberty Global alte asemenea tranzacţii (la fel ca în Olanda - n. red.) care să vizeze alte pieţe“, a spus Colao.