Plăţile cu smartphone-ul sau ceasurile inteligente prin tehnologia contactless vor deveni frecvente în România în doi ani de zile, în condiţiile în care utilizatorii îşi doresc aceste servicii, infrastructura de acceptare a acestui tip de plăţi există, iar mai multe bănci se pregătesc să integreze cardurile bancare în aplicaţii tip portofel digital.
„Fără doar şi poate românii vor să plătească direct cu telefonul. Atâta timp cât deja 60-70% din cumpărături se fac în modul conactless, este clar că aceasta a devenit modalitatea de plată de facto în România. A durat mult să se ajungă aici, din 2008 de când am lansat tehnologia contactless, până în 2017. Au fost zece ani cu investiţii masive din partea noastră, a băncilor, a comercianţilor. Odată ce ne-am obişnuit cu acest gen de plată, trecerea la telefon este extrem de simplă, de naturală. Lumea are deja smartphone-uri, lumea plăteşte deja contactless, infrastructura de acceptare există în piaţă“, a declarat în cadrul unei întâlniri cu media Cosmin Vladimirescu, country manager al MasterCard pentru România şi Republica Moldova. Anul trecut cu cardurile MasterCard şi Maestro s-au realizat peste 100 de milioane de plăţi prin tehnologia contactless în România, o creştere de peste 30 de ori faţă de anul 2015. „La sfârşitul anului 2017 am constatat că am depăşit 100 de milioane de plăţi contactless în România pe cardurile MasterCard şi Maestro. Este o creştere fulminantă ţinând cont că în 2015 am înregistrat aproximativ 3 milioane de carduri contactless.“