Business Hi-Tech

Şeful Telekom: „Pachetele integrate fix-mobil sunt ca o rachetă“

Şeful Telekom: „Pachetele integrate fix-mobil sunt ca...

Autor: Adrian Seceleanu

18.08.2015, 14:48 2111

Grupul Telekom a avut o evoluţie solidă în al doilea trimestru având în vedere condiţiile de pe piaţă, a spus Beckers, iar unele segmente au avut evoluţii foarte bune. Chiar şi internetul fix merge bine, chiar dacă per ansamblu sunt raportate scăderi, a explicat Beckers.

- „Segmentul de internet fix are o performanţă bună acolo unde avem o reţea de fibră optică, şi acesta este motivul pentru care vom extinde şi mai mult acoperirea infrastructurii de fibră. Unde avem o infrastructura necompetitivă, acolo este dificil să concurăm cu alţi operatori. Acesta este motivul pentru care în anii următori - şi avem discuţiile despre buget în următoarele luni - expansiunea reţelei de fibră optică este un capitol obligatoriu.“

- „Acum reţeaua de fibră optică atinge 1,3 milioane de gospodării, depăşind astfel ţinta de un milion de gospodării propusă pentru sfârşitul acestui an.“

- „Utilizarea aplicaţiei mobile TV creşte, însă evoluţia este una lentă, aşa cum am văzut că s-a întâmplat şi pe alte pieţe. Spre exemplu, când am fost în Macedonia, în primii doi ani am fost prea optimist în legătură cu utilizarea aplicaţiei, dar în cinci ani de zile această a devenit lider de piaţă. Trebuie să atingi o masă critică de utilizatori, iar apoi cifrele vor creşte. Nu suntem încă acolo, probabil se va întâmpla în 2016.“

- „Piaţa de cartele preplătite este în general sub presiune şi există două motive principale pentru această situaţie: impactul RCS&RDS şi o tendinţă generală a utilizatorilor din România de a migra spre abonamente. Dacă există pe piaţă o ofertă de abonament nelimitat cu 4 euro pe lună, nu prea mai are sens pentru unii utilizatori să continue să folosească o cartelă preplătită. Cred că acest segment de piaţă va continua să scadă şi în acest an, şi anul viitor. Este o situaţie puţin deranjantă / inconfortabilă, pentru că pune presiune pe noi. Pe segmentul de abonamente suntem mulţumiţi, iar pachetele integrate fix-mobil sunt ca o rachetă. Am câştigat 36.000 de clienţi noi pentru pachetele fix-mobil în al doilea trimestru, astfel că numărul total era de 124.000 la finele lunii iunie. Aproximativ 60% dintre clienţii pachetelor fix-mobil erau deja clienţii noştri, fie doar pentru serviciile fixe, fie doar pentru cele mobile. Anterior era o suprapunere foarte limitată între clienţii Cosmote şi Romtelecom, dar acum înregistrăm o evoluţie foarte bună.“

- „În general piaţa de telecom este dependentă de climatul macroeconomic. Vedem o creştere OK, de 3%, care este determinată de consum. Telecomunicaţiile sunt consum deci per ansamblu ar trebui să fim OK.“

 
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro